نظر عجیب مشاور وزیر خارجه ایران درباره ایده خرید گرینلند؛ ارض موعود جدید!

کدخبر: ۲۹۹۵۶۷
اقتصادنیوز: مشاور وزیر امور خارجه کشورمان با لحنی کنایه آمیز درباره مطالب مطرح شده مبنی بر خرید گرینلند توسط رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد: آیا ترامپ در این فکر بوده که اسرائیلی ها را به گرینلند منتقل کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «بهزاد صابری» مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود با لحنی کنایه آمیز در خصوص هیاهوی رسانه ای که پس از ابراز علاقه دونالد ترامپ به خرید گرینلند از دانمارک و سپس لغو دیدارش با نخست وزیر دانمارک به وجود آمد، نوشت: «جل الخالق! ترامپ می خواست گرینلند را بخرد. به ذهن خطور می کند که آیا ممکن است این بخشی از معامله قرن او بوده باشد؟ آیا در این فکر بوده که اسرائیلی ها را به گرینلند منتقل کند؟ آیا سعودی ها پولش را می پرداختند؟ سؤالات زیادی به ذهن می رسد!»

مشاور وزیر خارجه: آیا ترامپ در این فکر بوده که اسرائیلی ها را به گرینلند منتقل کند؟

ترامپ اخیرا در مصاحبه با خبرنگاران گفت که صحبت هایی با مشاورانش درباره امکان خرید گرینلند مطرح کرده است.

«مت فردریکسن» نخست وزیر دانمارک در واکنش به پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، این پیشنهاد را مضحک و مسخره خواند و افزود: «گرینلند فروشی نیست. گرینلند مال دانمارک نیست بلکه به خود گرینلندی ها تعلق دارد. من امیدوارم که این پیشنهاد جدی نبوده باشد.»

گفتنی است در ادامه جنجال‌ها و اظهارنظرها درباره درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خرید گرینلند از دانمارک، او در پیام‌های توئیتری از لغو دیدارش با نخست‌وزیر دانمارک خبر داده است.

گرینلند بزرگترین جزیره کره زمین در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی و منطقه‌ای خودگردان تحت قیمومیت کشور دانمارک است و ۲۱۶۶۶ کیلومتر مساحت و ۵۵ هزار و ۸۷۷ نفر جمعیت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید