دولت کالاهای اساسی مردم را در انبارها ذخیره کرده است

کدخبر: ۲۹۹۵۸۰
اقتصادنیوز: معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد: دولت همه کالاها و محصولات مورد نیاز و اساسی مردم را از پیش تامین کرده و از این بابت هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در راه اندازی نخستین پایانه بین المللی برنج کشور در شهرستان آمل اظهار کرد: دولت بر حسب نیاز مردم به کالاهای اساسی، واردات کرده و در انبارها نگهداری می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین نیاز مردم در هر زمان که لازم باشد واردات انجام می دهد، افزود: دولت برای تعادل در قیمت‌ها ارز دولتی به میزان نیاز تامین کرده و خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین به فصل برداشت برنج و موضوع واردات نیز اشاره کرد وگفت: واردات برنج بر حسب نیاز مردم امری طبیعی است، اما دولت برای حمایت از کشاورزان زحمتکش در زمان برداشت محصول به ویژه در استان‌های تولید کننده برنج عرضه نخواهد نکرد.

جهانگیری انعکاس خبر واردات برنج را اشتباه توصیف کرد و گفت: سیاست اصلی دولت حمایت از کشاورزی است و هیچ اقدامی در جهت تضعیف کشاورزان انجام نمی‌شود.

او تاکید کرد: اکنون دولت از میزان نیاز مردم به برنج و دیگر کالاهای اساسی آگاه است و نخواهد گذاشت زحمت کشاورزان نیز هدر رود.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین افزود : کشاورزان نیز باید این مساله را درک کنند که خبر کمبود و واردات برنج به دلیل کمبود تولید در داخل ممکن است برای مصرف کنندگان این شوک را وارد کند که قیمت برنج با توقف واردات افزایش می یابد.

جهانگیری خطاب به مصرف کنندگان گفت: دولت در کنار حمایت از تولیدکنندگان باید منافع مصرف کنندگان را نیز در نظر بگیرد و نگرانی را از آنها دور کند.

دولت از توسعه پایانه بین المللی برنج حمایت می‌کند

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مازندران استان مهم و استراتژیک در زمینه کشت و تولید محصول برنج است گفت:  برنج مازندران به دلیل کیفیت و مرغوبیت هم در داخل کشور و هم در خارج مشتریان بسیاری دارد .

جهانگیری با اشاره به اینکه ایجاد پایانه بین المللی برنج بدون حمایت بانکی و دولتی و با سرمایه بخش خصوصی و تولید کنندگان و تجار کاری بزرگ و قدمی مهم است، افزود: دولت برای توسعه فاز دوم پایانه بین الملل برنج چه در زمینه صنایع وابسته و چه در زمینه بانکی کمک خواهد کرد

وی افزود: این نخستین اقدامی است که یک مجموعه بزرگ شامل تاجر، تولید کننده و صنعتگر دور یکدیگر جمع شدند و بورسی برای یک محصول راهبردی ایجاد کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید