مین زدایی خان شیخون سوریه آغاز شد

کدخبر: ۲۹۹۵۹۳
اقتصادنیوز: شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" چهارشنبه شب اعلام کرد: ارتش سوریه وارد شهر خان شیخون در حومه ادلب واقع در شمال غرب این کشور شده و پس از عقب نشینی تروریست های مسلح از این شهر، عملیات مین زدایی از این منطقه آغاز شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ورود نیروهای ارتش سوریه پس از آن صورت می گیرد که دولت دمشق صبح امروز (چهارشنبه) کنترل مناطق "تل ترعی" و "خراج التمانعه" در شرق خان شیخون را به دست گرفت.

بر اساس گزارش منابع خبری سوری، در درگیری روز سه شنبه ارتش سوریه با تروریست ها، ۳۳ تروریست از جمله یک فرمانده "فیلق الشام" به هلاکت رسیدند.

ارتش سوریه پس از پنج سال اشغال شهر راهبردی "خان شیخون" در جنوب استان "ادلب" در شمال غرب این کشور توسط تروریست ها، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸ وارد بخش های شمال غرب این شهر شد و بخش هایی از آن را از اشغال تروریست ها خارج کرد.

منابع خبری پیشتر گزارش دادند؛ ارتش سوریه از دو محور غرب و شمال شرق به سوی شهر راهبردی خان شیخون در حال پیشروی است و توانسته مسیرهای اصلی تدارکاتی تروریست ها به این شهر و شهرهای مورک، اللطامنه و کفر زیتا و روستاهای لحایا، لطمین، معرکبه و الصیاد را قطع کند.

خان شیخون بزرگ ترین شهر حومه جنوبی ادلب است که در ۳۷ کیلومتری حماه، ۱۱۰ کیلومتری حلب پایتخت اقتصادی سوریه و ۷۰ کیلومتری شهر ادلب مرکز این استان قرار دارد و با توجه به این که بخشی از جاده بین المللی حلب به دمشق از آن می گذرد، از نظر اداری و نظامی بسیار راهبردی است؛ چرا که این جاده شمال و جنوب سوریه را به هم وصل کرده و مسیر گذر ترانزیت کامیون ها بین این دو منطقه است.

تسلط بر خان شیخون این امکان را به دولت دمشق می دهد تا براحتی به سمت شمال یعنی "معرة النعمان" حرکت کند؛ منطقه ای که به دلیل این که نقطه اتصال مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب این کشور است، اهمیت زیادی زیادی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید