لاوروف در دیدار با همتای آلمانی: باید مانع از بین رفتن برجام شویم

کدخبر: ۲۹۹۶۰۶
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای آلمانی خود در مسکو اعلام کرد که مسکو و آلمان در تلاش هستند مانع از پایان یافتن توافق هسته ای موسوم به برجام با وجود تلاش های پی در پی آمریکا شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف امروز چهارشنبه با بیان این که برجام در وضعیت ناگواری قرار دارد، اظهار کرد: ما به همراه بقیه شرکت کنندگان در برجام تلاش خواهیم کرد تا از فروپاشی این توافق بسیار مهم هم از نظر تامین امنیت منطقه و هم از نظر تحکیم نظام منع انتشار سلاح های هسته ای جلوگیری کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که کشورهای باقیمانده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای حفظ این توافق بین المللی تلاش می کنند.

وی ادامه داد: وضعیتی که بر اثر خروج یک جانبه آمریکا از این توافق بین المللی تایید شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل بوجود آمده، موجب نگرانی شدید ما شده است چرا که آمریکا صرفا از برجام خارج نشده است بلکه حق خود می داند که بقیه شرکت کنندگان در این توافق و همه اعضای سازمان ملل را تحت فشار بگذارد تا از اجرای این توافق منصرف شوند.

هایکو ماس امروز با دستور کار مذاکره در خصوص مهمترین مسائل جهانی از جمله وضعیت پیرامون ایران با سرگئی لاوروف دیدار و گفت وگو کرد.

در دستور کار مذاکرات وزیران خارجه دو کشور، اوضاع اوکراین، وضعیت پیرامون ایران، مساله سوریه و نیز کنترل تسلیحات قرار داشت.

گفتنی است، روسیه و آلمان هرچند که بر اثر تحریم های غرب علیه روسیه تا حدودی از یکدیگر فاصله گرفتند اما در موضوع برجام که مهم ترین موضوع در رابطه با وضعیت پیرامون ایران است، همکاری های نزدیک دارند.

دو کشور در قالب مذاکرات گروه ۱+۴ با ایران و پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام به تلاش برای حل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران ادامه می دهند.

روسیه و آلمان برای تداوم همکاری های اقتصادی ایران و جامعه جهانی و اجرای ساز و کار مالی اروپایی مواضع یکسان دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید