روسیه پدافند موشکی بومی ایران را به رخ اسرائیل کشید

کدخبر: ۲۹۹۷۸۵
اقتصادنیوز: پایگاه خبری «آویا پروم» روسیه که اخبار صنایع دفاعی و تسلیحاتی را منتشر می کند در مطلبی با عنوان خبر بد برای اسرائیل اعلام کرده است که ایرانی ها موفق شده اند نسخه بومی سامانه پدافند موشکی اس۳۰۰ روسیه را بسازند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این رسانه با انعکاس خبر ساخت سامانه پدافند موشکی باور ۳۷۳ در ایران، به تشریح توان و قدرت آن پرداخت و نوشت: این سامانه معروف به اس۳۰۰ ایرانی در آینده دردسری بزرگ برای اسرائیل خواهد بود چرا که ایران رسما کار طراحی و تولید آن را به پایان رسانده است و تحویل آن به ارتش این کشور آغاز شده است.

رسانه روسی در ادامه خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات دریافتی، برد موثر این سامانه به ۳۰۰ کیلومتر می رسد در همین حال این مجموعه موشکی می تواند اهداف رادار گریز را تا فاصله ۱۷۰ متری شناسایی کند.

«علاوه بر اینها، گمان می رود که ایران در آینده نزدیک باور۳۷۳ را در خاک سوریه برای دفاع از مستشاران خود مستقر کند و اگر ویژگی های این سامانه تایید شود، ایران می تواند به آسانی مانع حملات هواپیماهای جنگی اسراییل در خاک سوریه شود.»

یادآور می شود که رژیم صهیونیستی بارها مدعی شده است که با استفاده از جنگنده های اف۳۵، توانسته در خاک سوریه دست به حملات هوایی بزند.

رسانه روسی در ادامه گزارش خود آورده است: سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳ که می تواند اهداف متخاصم هوایی را در ارتفاع بالا مورد حمله قرار دهد برای نخستین بار در فروردین ماه سال ۹۴ در رژه روز ارتش در تهران به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است، سامانه پدافند موشکی باور۳۷۳ پنجشنبه گذشته با حضور رئیس جمهوری و جمعی از فرماندهان نظامی رونمایی شد.

امیر سرتیپ‌ دوم «عباس فرج پور» رئیس مرکز مطالعات نیروی پدافند هوایی ارتش درباره ویژگی های این سامانه گفت: شاید اس ۳۰۰ قابلیت هدف گیری پنج هدف به صورت همزمان را داشته باشد اما باور ۳۷۳ می‌تواند به صورت همزمان با هدف درگیر شود.

وی افزود: این توانایی نشان می دهد سامانه باور ۳۷۳ از نظر راداری، فرماندهی و کنترل، هدفگیری ارتباطی و موشکی از توانایی بالاتری نسبت به اس ۳۰۰ برخوردار است.

رئیس مرکز مطالعات نیروی پدافند هوایی با مقایسه سامانه باور ۳۷۳ با پاتریوت آمریکا، گفت: مقایسه آنچه در باور ۳۷۳ اتفاق می افتد با پاتریوت غیرممکن است؛ زیرا باور در کلاسی بالاتر از پاتریوت قرار دارد؛ در پاتریوت یک‌ کانال همزمان یک هدف را می تواند منهدم کند اما باور از یک کانال ۹ هدف را نابود می‌کند.

فرج پور با تاکید بر اینکه باور ۳۷۳ در سطح جهانی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، تصریح کرد: قطعا مشتریان بین المللی خرید باور ۳۷۳ از پاتریوت بیشتر خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید