حریق جنگل های آمازون از «فضا» قابل مشاهده است+ عکس

کدخبر: ۲۹۹۸۱۵
اقتصاد نیوز:داده‌های ماهواره‌های فضایی به خوبی آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های آمازون و دود ناشی از آنها را نشان می‌دهد.
حریق جنگل های آمازون از «فضا» قابل مشاهده است+ عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، آتش سوزی جنگل‌های آمازون را می‌توان از فضا مشاهده کرد.

آتش سوزی‌های وحشی که در حال نابود کردن توده‌های جنگل‌های بارانی هستند و چندین روز است که درختان را می‌سوزانند، به خوبی در تصاویر ماهواره‌ای قابل مشاهده‌اند.

13980531000475_Test_PhotoN

آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون امسال به یک رکورد تاریخی رسیده و بر اساس داده‌های مرکز تحقیقات فضایی برزیل، تاکنون بیش از 72 هزار و 843 مورد آتش‌سوزی ثبت شده است.

عکس‌های ماهواره‌ای نشان دهنده دود هزاران مایلی بر فراز برزیل هستند؛ نقشه‌های سازمان جهانی هواشناسی نیز میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را در نزدیکی اقیانوس اطلس نشان می‌دهد.

اگرچه در سال 2019 بیش از 72 هزار آتش سوزی به ثبت رسیده، اما تنها در هفته گذشته بیش از 9 هزار و 500 آتش سوزی شده ثبت شده است.

نظارت بر داده‌های سازمان جهانی هواشناسی نشان می‌دهد دود هزاران مایل از جنگل‌های بارانی در شمال غربی برزیل در سراسر کشور تا ریودوژانیرو در سواحل اقیانوس اطلس را پوشانده است.

عکس‌های عجیب و غریب سائوپائولو بعدازظهر دوشنبه نشان داد که بزرگ‌ترین شهر برزیل در تاریکی فرو رفته است، میزان آتش‌سوزی‌های این منطقه نسبت به زمان مشابه سال گذشته دست کم، 83 درصد افزایش یافته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید