روایت جالبی از چگونگی انتصاب پرویز فتاح و بختیاری به ریاست کمیته امداد توسط مقام‌معظم رهبری

کدخبر: ۲۹۹۸۷۳
اقتصادنیوز:مهمان این هفته برنامه «دست خط» مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در بخشی از این برنامه بختیاری به ماجرای انتصاب خود وهمچنین فتاح به ریاست این نهاد پرداخت. او گفت» به یک اعتبار می‌توانیم بگوییم یکی از سمت‌هایی که بنده توفیق پیدا کردم در آن سمت قرار بگیرم و خودم هیچ نقشی نداشتم همین سمت رئیس کمیته امداد است. همانطور که شما فرمودید از ابتدای امسال به عنوان رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه در خدمت آیت‌الله رئیسی بودم. ۴ ماه هم تمام وقت آنجا کار می‌کردیم. یک روز به من زنگ زدند. از دفتر حاج آقای حجازی بود و ایشان به من فرمودند می‌توانید امشب اینجا بیایید که کاری با شما داریم؟ من عرض کردم من امشب یک جلسه مهمی با آیت‌الله رئیسی و چند نفر دیگر که از قبل برنامه‌ریزی شده است. روز بعد ساعت ۸:۱۵ خدمت حاج آقا حجازی رفتم. ایشان فرمودند برای چه من را خواستند. یک پرونده‌ای هم بود و یکسری دستگیری‌هایی در تهران انجام گرفته بود و فکر کردم درباره آن است.من گزارش آن را به ایشان دادم و حاج آقا حجازی گفتند گزارشی که دادید خوب است، ولی برای چیز دیگری شما را خواستیم. گفتم پس بفرمائید استفاده می‌کنیم. گفتند برای جایگزین مهندس فتاح، چون ایشان به بنیاد تشریف می‌برند. ما از این اطلاع داشتیم، چون هیات امناء کمیته امداد مطرح شد و در هیات امنا تقاضا کردیم اگر امکان این وجود داشته باشد با توجه به خدمات ارزشمندی که جناب آقای مهندس فتاح در کمیته امداد کرده‌اند و پایه‌گذاری‌های خیلی خوبی شده است، با حفظ سمت سرپرست بنیاد مستضعفان باشند تا یک فرصتی که نیروی دیگری پیدا شود. آن درخواست را فرستادیم و تا این اندازه ما خبر داشتیم. بعد ایشان فرمودند یک لیست ۱۵-۱۰ نفره داده شده و بعد جناب آقای ایروانی زنگ زدند و گفتند ما با شما کار فوری داریم.

تلفن وصل شد و گفتند در آن لیست بختیاری نیست و ما پیشنهاد می‌کنیم فلانی باشد به دلیل اینکه هم عضو هیات امنای کمیته امداد بوده و هم سوابق اجرایی دارد. توصیفاتی مطرح کردند و ایشان گفتند جرقه خوبی خورد و روز بعد آقای فتاح زنگ زدند که کار فوری دارم. ایشان آنجا تشریف آوردند و همین مسئله را مطرح کردند و ما این را خدمت حضرت آقا مطرح کردیم و حضرت آقا هم فرمودند با ویژگی‌هایی که از بنده حقیر مطرح فرمودند، گفتند گزینه خوبی هست و می‌خواهم خدمت شما مطرح کنیم. البته مفصل‌تر است و من خلاصه بیان کردم.

گفتم من سه نکته دارم خدمت شما باید عرض کنم. گفتم حضرت آقا از عملکرد بنده روسیاه راضی هستند بزرگ‌ترین سرمایه برای من هست و واقعاً هم همینطور است که برای دنیا و آخرت من این سرمایه است که رهبرم و نائب امام زمانم از من راضی باشند. نکته دوم خدمت در کمیته امداد، یعنی خدمت به محرومین از سفارشات اولیاءالله است، اما نکته سوم این که من تازه رئیس دفتر آیت‌الله رئیسی شدم. آیت‌الله رئیسی را می‌خواهید چه کنید؛ من نمی‌توانم با ایشان صحبت کنم. بعد فرمودند ما با آیت‌الله رئیسی صحبت کرده‌ایم و برای ایشان هم سخت بود و در عین حال وقتی فهمیدند نظر مبارک حضرت آقا این است ایشان هم قبول کردند و من هم گفتم حرفی ندارم و در خدمت شما هستیم. این خلاصه ماجرایی که در این جایگاه قرار گرفتم؛ و یک نکته‌ای هم بیان کردند که آن زمانی که می‌خواستیم آقای فتاح را هم برای کمیته امداد منصوب کنیم، همین اتفاق افتاد. ما دنبال افراد دیگری بودیم و آنجا اسم آوردند. یک روز در نماز جماعت آقا که روزهای سه‌شنبه یا دوشنبه است، آقای فتاح هم در نماز شرکت داشتند، جرقه در ذهن ما خورد و بعد از نماز ایشان رفتند و من به حضرت آقا عرض کردم که آقای فتاح هم گزینه خوبی است و حضرت آقا فرمودند بله، ایشان هم گزینه خوبی است. ایشان هم به عنوان رئیس کمیته امداد در اوایل ۱۳۹۴ منصوب شدند، نقشی در این مسئولیت خودشان نداشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید