آسوشیتدپرس گزارش داد؛

اقدام جدید ترامپ پس از ناکامی در خرید گرینلند

کدخبر: ۲۹۹۹۴۸
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ناکامی در ماجرای جنجالی خرید «گرینلند» از دولت دانمارک، بنابر گزارش آسوشیتدپرس تصمیم به افتتاح کنسولگری در گرینلند گرفته است.
اقدام جدید ترامپ پس از ناکامی در خرید گرینلند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در پی جدال واشنگتن و کپنهاگ در خصوص درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خرید «گرینلند»، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که دولت ترامپ قصد دارد برای اولین بار طی چندین دهه، کنسولگری آمریکا را در «گرینلند» افتتاح کند.

طبق این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا طی نامه‌ای به کنگره که نسخه‌ای از آن در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفته است، اعلام کرد که تأسیس مجدد یک کنسولگری در گرینلند، بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای افزایش حضور آمریکا در قطب شمال محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، آمریکا در سال 1940، بعد از آنکه نازی‌ها، دانمارک را به اشغال خود درآوردند، کنسولگری خود را در گرینلند افتتاح و در سال 1953 آن را تعطیل کرد و هم‌اکنون در صدد است کنسولگری جدید خود را سال آینده میلادی در «نووک» پایتخت منطقه نیمه مختار گرینلند افتتاح کند.

ماجرای جنجال آمریکا و دانمارک از آنجا شروع شد که ابتدا روزنامه جمهوری‌خواه «وال استریت ژورنال» و سپس شبکه دموکرات «سی‌ان‌ان» از علاقه دونالد ترامپ برای خرید جزیره گرینلند از دانمارک خبر دادند، جزیره‌ای که میزبان یک پایگاه راداری آمریکا برای رصد موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است.

پس از آن،  اظهارات قاطع مقام‌های دانمارک و گرینلند علیه ایده فروش این منطقه‌ خودگردان تحت قیمومیت کشور دانمارک به واشنگتن، عصبانیت رئیس‌جمهور آمریکا را در پی داشت و او سفر از قبل برنامه‌ریزی شده‌اش به دانمارک را لغو کرد.

گرینلند بزرگترین جزیره کره زمین در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی و منطقه‌ای خودگردان تحت قیمومیت کشور دانمارک است و ۲۱۶۶۶ کیلومتر  مساحت و ۵۵ هزار و ۸۷۷ نفر جمعیت دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید