خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد؛

چهل و یکمین شنبه اعتراض جلیقه زردها

کدخبر: ۲۹۹۹۵۸
اقتصادنیوز: اعتراضات جلیقه زردها از نوامبر ۲۰۱۸ که دولت فرانسه از تصمیمش برای افزایش مالیات سوخت خبر داد، شروع شد اما عقب‌نشینی دولت ماکرون از این تصمیم هم نتوانست به توقف جنبش جیلقه زردها بیانجامد و این اعتراضات ادامه یافته است.
چهل و یکمین شنبه اعتراض جلیقه زردها

به گزارش اقتصادنیوز به‌نقل از ایلنا، در حالی که دولت فرانسه تدابیر امنیتی را برای برگزاری اجلاس سران «جی ۷» در شهر «بیاریتز» این کشور به شدت بالا برده است، معترضان جنبش «جلیقه زردها» بدون توجه به این تدابیر، چهل و یکمین شنبه اعتراضی خود را آغاز کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، معترضان فرانسوی حامی جنبش جلیقه زردها برای چهل و یکمین هفته متوالی، امروز شنبه با حضور در خیابان‌ها به مواضع دولت «امانوئل ماکرون» اعتراض کردند.

از زمان اعمال مالیات بر حامل‌های سوختی در ماه نوامبر، فرانسه صحنه تظاهرات گسترده علیه سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری این کشور است. لغو این مصوبه نیز نتوانسته است خشم مردم این کشور را از سیاست‌های دولتمردان خود فروبنشاند. 

 چهل و یکمین شنبه اعتراضی فرانسه در حالی آغاز شده که این کشور از امروز میزبان نشست سران «جی ۷» است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم وارد این کشور شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید