دیپلمات آمریکایی: الحشدالشعبی واشنگتن را به دلیل حملات اسرائیل تنبیه می‌کند

کدخبر: ۳۰۰۰۰۱
اقتصادنیوز : سفیر سابق آمریکا در عراق هشدار داد که اگر سران الحشد الشعبی تصمیم بگیرند که آمریکا را به دلیل حملات اسرائیل تنبیه کنند این موضوع می‌تواند دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکایی در عراق را تهدید کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ «داگلاس سیلیمن» سفیر سابق آمریکا در عراق روز جمعه درباره اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه نیروهای الحشدالشعبی در عراق هشدار داد.

وی که با «بیزینس اینسایدر» مصاحبه می‌کرد، گفت: «نگرانی که من دارم این است که امکان دارد برخی به این جملات (اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) واکنش نشان دهند که در این صورت بهایی برای آن پرداخته خواهد شد و اقدام تلافی جویانه‌ای برای آن وجود خواهد داشت.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه گفته بود که این رژیم در هر کشوری، از جمله عراق که ایران در آن علیه اسرائیل پایگاه ایجاد کند عملیات خواهد کرد.  

سیلیمن در ادامه گفت: «اگر سران نیروی الحشدالشعبی تصمیم بگیرند که آنها باید آمریکا را برای چیزی که  معتقدند اسرائیل انجام داده تنبیه کنند، این موضوع می‌تواند حضور دیپلمات‌های آمریکایی را که آسان‌ترین هدف در عراق هستند با مشکل مواجه کرده یا حتی نیروهای آمریکایی یا ائتلاف را که در پایگاه‌هایی در سرتاسر عراق مستقر هستند هدف قرار بگیرند.»

وی همچنین تشریح کرد که این حملات می‌تواند به افزایش تنش میان آمریکا و ایران منجر شود.

سیلیمن که در ماه فوریه سفارت آمریکا در عراق را ترک کرده، در ادامه گفت: «شما باید به بیانیه‌های دولت نگاه کنید که اعلام کرده هرگونه حمله به آمریکایی‌ها در عراق به پای ایرانی‌ها گذاشته خواهد شد. اگر این حمله توسط گروهی که توسط ایران آموزش دیده و حمایت و مسلح شده انجام شود،‌ دولت آمریکا احتمالا ایران را مقصر اعلام خواهد کرد.»

روز گذشته منابع خبری در واشنگتن گفتند عامل انفجارهای اخیر در برخی پایگاه‌های نظامی عراق، رژیم صهیونیستی بوده است. دو مقام ارشد آمریکایی به روزنامه «نیویورک تایمز» خبر دادند، طی روزهای اخیر رژیم صهیونیستی چند بار علیه انبارهای تسلیحاتی و زاغه‌های مهمات در عراق حمله هوایی انجام داده است.

نیویورک تایمز با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های متعدد در عراق برای اولین طی چهار دهه اخیر انجام می‌شود، نوشت این تجاوزات می‌تواند عراق را بی‌ثبات کرده و بیش از پیش این کشور را در مناقشات بین آمریکا و ایران درگیر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید