دلیل نماینده زن آمریکایی برای استفاده از پوشش اسلامی+عکس

کدخبر: ۳۰۰۰۱۲
​اقتصادنیوز:الهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا بامداد یکشنبه در توئیتی نوشت: حجابم را به عنوان نوعی مقاومت نگه داشتم، هرچند این امر همیشه آسان نیست.
دلیل نماینده زن آمریکایی برای استفاده از پوشش اسلامی+عکس

به گزارش اقتصادنیوزالهان افزود: دلیل اینکه من به حجاب پایبند هستم تنها به خاطر الزامات دینی نیست، بلکه از این روش زندگی لذت می برم.

وی نخستین عضو سومالیایی-آمریکایی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا و نماینده دموکرات ایالت مینه‌سوتاست که با راه‌یابی‌ به مجلس قانون‌گذاری آمریکا در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۹) بسیار خبرساز شد.

او بیش از همه به خاطر داشتن حجاب در کنگره آمریکا و مواضعش علیه "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، اسرائیل و تاکید بر قطع حمایت واشنگتن از سعودی شناخته می شود.

عمر مخالف سیاست‌های خارجی آمریکاست. وی خواهان کاهش هزینه‌ها و بودجه «جنگ‌ها و تهاجمات نظامی » آمریکا از جمله دخالت این کشور در جنگ یمن است. او خواستار صرف این هزینه ها در بخش خدمات درمانی و آموزش عمومی است.

یکی از بارزترین منش سیاسی این نماینده کنگره آمریکا، مخالفت روابط آمریکا با عربستان است. وی بارها از نقض حقوق بشر در عربستان و جنگ ائتلاف عربی به سرکردگی ریاض در یمن انتقاد کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید