نامه احمد توکلی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان؛

مجلس برای حفظ جایگاه خود به افکار عمومی توضیح دهد

کدخبر: ۳۰۰۱۱۷
اقتصادنیوز: احمد توکلی رئیس هیأت‌مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس کمیسیون حقوقی و نایب‌رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خواستار توضیحاتی درباره رأی صادره بهمن سال گذشته این هیأت در مورد نمایندگان ابهر و زنجان شد.
مجلس برای حفظ جایگاه خود به افکار عمومی توضیح دهد

به گزارش اقتصادنیوز، احمد توکلی رئیس هیأت‌مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و نایب‌رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خواستار توضیحاتی درباره رأی صادره بهمن سال گذشته این هیأت در مورد نمایندگان ابهر و زنجان شد.

متن نامه رئیس هیأت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت به نایب‌رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بدین شرح است:

جناب آقای ملکشاهی

ریاست محترم کمیسیون حقوقی و نایب‌رئیس هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان

جنابعالی در پاسخ به استعلام دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با تخلفات آقایان محمد عزیزی نمایندۀ ابهر و فریدون احمدی نمایندۀ زنجان در تاریخ بهمن 1397 اعلام کرده اید که با توجه به بررسی به عمل آمده و توضیحات نامبردگان، رفتار آقایان در تخلفات خودرویی و طلا خارج از مصادیق ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.

در این باره چند پرسش پیش می‌آید:

1- آیا به نظر هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، تبانی در خرید 6 هزار خودرو به صورت رانتی و چند صد کیلو طلا و همکاری با فردی که جزء 15 نفر اول کسانی است که با خرید بیش از 30 هزار سکه، کمک به اخلال در نظام اقتصادی کشور نموده‌اند، جزء وظایف نمایندگی است؟

2- آیا ایجاد بحران در موضوع پوشک که حتی مقام معظم رهبری به آن ورود کرده و گلایه نمودند و در این بحران، رد پای شرکت پارس حیات که نقش آقای محمد عزیزی در آن برجسته است، جزء وظایف نمایندگی است؟

3- هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان چه بررسی‌ای به عمل آورده و براساس وجه عقلانی یا قانونی این همه تخلف را خارج از حیطه وظایف نمایندگی نشناخته؟ توضیحات نامبردگان چه بوده که حکم بر برائت آنان نموده است؟

اگر در این باره همان بهمن 1397 موضع درستی اتخاذ می کردید کار این دو نماینده به اینجا می‌کشید؟

خواهشمند است برای حفظ شأن و جایگاه مجلس به افکار عمومی توضیح کافی بدهید.

احمد توکلی

رئیس هیأت مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده بان شفافیت و عدالت

به تاریخ سوم شهریور سال 98

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید