توضیحات سخنگوی امورخارجه درباره میزان تاثیر تحریم بنیاد «اف.دی.دی»

کدخبر: ۳۰۰۱۱۸
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از منافع اساسی شهروندان ایرانی از هر ابزار مشروع و منطبق با حقوق بین الملل استفاده می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه،« سید عباس موسوی» در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در خصوص واکنش دولت آمریکا در قبال تحریم بنیاد ضدایرانی موسوم به «اف.دی.دی» افزود: جوسازی‌های وزارت امور خارجه آمریکا و بنیاد آقای دوبوویتس چیز تازه ای نیست. دروغ پردازی و گمراه سازی تخصص آنهاست. تبعات قانونی درج نام اشخاص حقیقی و حقوقی در فهرست تحریمی موضوع قانون سال ۱۳۹۶ کاملا روشن و دقیق در متن قانون ذکر شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: البته از دولت آمریکا یا حقوق بگیران "تیم بی" مثل بنگاه اف.دی.دی انتظاری جز این نمی رود که روی به شانتاژ و مظلوم نمایی بیاورند. اما دولت جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از منافع اساسی شهروندان ایرانی از هر ابزار مشروع و منطبق با حقوق بین الملل استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه وفق قانون مذکور مکلف به انجام وظایفی است و همان گونه که در بیانیه وزارت امور خارجه آمد، سایر دستگاه‌های اجرایی و قضایی بر اساس وظایف قانونی خویش عمل کرده و می‌کنند و این اقدام وزارت امور خارجه، جایگزین اقدامات قانونی آنها نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آثار عملی این تحریم تصریح کرد: «درج نام این اشخاص در فهرست تحریمی یک اقدام اصولی است؛ فارغ از اینکه نتیجه مستقیم عینی و عملی داشته باشد یا خیر؛ البته ما معتقد هستیم که این تحریم مسلما نتایج عملی هم به دنبال دارد، اما در کنار آن، دولت جمهوری اسلامی ایران با این اقدام علاوه بر عمل به تکلیف قانونی خود، این پیام را می دهد که مصمم به حمایت از شهروندان خود در برابر ایران ستیزان است و این اشخاص و کسانی که با آنان همکاری کنند باید بدانند که دشمنی آنان با مردم و ایران و ایرانیان، فراموش نشده و بدون هزینه نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید