کاهش 10 میلیارد دلاری درآمد هواوی از فروش موبایل

کدخبر: ۳۰۰۱۲۸
​اقتصاد نیوز:بعد از اینکه نام هواوی به لیست سیاه تجاری آمریکا اضافه شد انتظار می‌رفت این شرکت با کسری و کاهش درآمد قابل ملاحظه‌ای رو به رو شود. با این حال غول تکنولوژی چین با تعدیل و تنظیم پیش‌بینی‌هایش اعلام کرده که احتمالا در بخش تجارت مشتریانش با کاهش درآمد 10 میلیارد دلاری رو به رو خواهد شد که تقریبا یک سوم کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه آن‌هاست.
کاهش 10 میلیارد دلاری درآمد هواوی از فروش موبایل

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایرنا،با اینکه تجارت هواوی طی چند وقت اخیر تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته اما گزارش مالی نیمه نخست امسال این شرکت نشان از رشد 23 درصدی درآمد آن نسبت به سال گذشته داشت و کمپانی چینی توانست 118 میلیون دستگاه اسمارت‌فون به فروش برساند.

لیست سیاه تجاری آمریکا

قائم مقام هواوی «اریک ژو» در جلسه پرسش و پاسخی که بعد از معرفی چیپست هوش مصنوعی این شرکت با نام Ascend 910 برگزار شد زیان بخش موبایل هواوی را 10 میلیارد دلار برآورد کرد. با توجه به گفته‌های ژو تحریم‌ها مطمئنا بر استراتژی‌های تجارت هواوی تأثیرگذار بوده‌اند اما زیانی که متوجه بخش اسمارت‌فون این شرکت شده در آن حدی نیست که پیش‌بینی‌های اولیه نشان داده است.

هواوی اخیرا هم یک مهلت مجدد 90 روزه موقت برای دریافت لایسنس‌های تجاری از وزارت بازرگانی آمریکا دریافت کرده است. با این حال شرکت چینی این مهلت 90 روزه را بی معنی خوانده و اعلام کرده که این شرکت و کارمندانش کاملا آماده هستند تا تحت فشارها و تحریم‌ها و با وجود عدم دریافت لایسنس شرکت‌های آمریکایی همچنان به کار خودشان با تمام توان ادامه دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید