بازار داغ اما بیهوده«حکومتی» خواندن پرسپولیس و استقلال !

کدخبر: ۳۰۰۱۳۲
اقتصاد نیوز: هواداران تیم های سرخابی در دو سال اخیر بعضا بهانه ناکامی های خود را «حکومتی» دانستن تیم حریف عنوان کرده اند.
بازار داغ اما بیهوده«حکومتی» خواندن پرسپولیس و استقلال !

به گزارش اقتصاد نیوز، افسون حضرتینوشت: ادعای حکومتی بودن استقلال و پرسپولیس که از فصل قبل بر سر این دو تیم همچون ابری سایه انداخت، و هر اتفاقی را هواداران و رسانه‌های وابسته به این دو تیم معلولی از جانب حاکمیت و وزارت ورزش می‌دانند دامنه‌اش به این فصل هم کشیده شد. بازی پرسپولیس با پارس جنوبی جم آغاز نشده که یک هوادار – خبرنگار استقلالی در توئیترش می‌نویسد: «پسرم گفت مامان خدا کنه ما فردا ما هم برنده بشیم، گفتم هنوز که پیروزی بازی نکرده ببینیم نتیجه‌اش چی می‌شه؟ گفت داورا کمک می‌کنن پیروزی برنده بشه. بعد از بازی گفت کاش فوتبال مردونه بود هر کی گل می‌زد برنده می‌شد بدون کمک داورا! پسرم شش و سال و نیمشه. سلطانی فر توقع داره بزرگ‌ترها نفهمن؟» چندین بار این کلمات را خواندم تا بفهمم چطور می‌توان اندیشه‌های یک کودک را دستکاری کرد و شکل داد. بارها بعد از خواندن آن فکر کردم یک بچه شش، هفت ساله چه درکی از جهان سیاست دارد؟ نمی‌دانم مادرش چرا نگفته که اسم این تیم پیروزی نیست؟

چرا مادرش نگفته فرزندم فوتبال یک بازی مردانه که ما در مغز تو کردیم نیست، و امروز زنان هم فوتبال بازی می‌کنند. نمی‌دانم چرا مادر به فرزندش یاد نداده که مسوولیت شکست‌ها و ناکامی در زندگی به عهده خودمان است نه دولت و وزیر ورزش که اگر غیر از این یاد داده باشد، کودکی را روانه جامعه می کند که در زندگی پس از هر شکست به دنبال مقصر خواهد بود. نمی‌فهمم کودکی شش ساله که از سیاست داخلی یک کشور اطلاع کامل دارد و «زد و بند» های پشت پرده را می‌فهمد چرا به مادرش می‌گوید: «کاش در فوتبال هر کی گل می‌زد برنده می شد بدون کمکِ داورا». مگر هر تیمی گل می‌زند برنده نمی‌شود؟ دوست دارم بدانم مادرش بعد از باخت استقلال به فرزندش چه گفته؟ در توئیترش که نوشته «سلطان مسعود با تاج ما چه می‌کنی؟» حتما همین جملات را به فرزندش هم گفته است. این تیم «تاج» است و حریف «پیروزی». نام‌هایی برگرفته از هزاران صفحه دو دوره تاریخی. یک نام مربوط به قبل از انقلاب، و دیگری دوران انقلاب. حداقل باورها، اندیشه و افکار کودکان را با فوتبالِ دایی جان ناپلئونی درگیر نکنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید