وزیر خارجه ایران در فرانسه؛ وزیر خزانه‌داری آمریکا: برای مذاکره با مقامات ایران پیش‌شرطی نداریم

کدخبر: ۳۰۰۱۴۶
اقتصادنیوز: وزیر خزانه‌داری آمریکا بدون اظهارنظر در خصوص عزیمت ظریف به بیاریتز برای بررسی مجدد طرح پیشنهادی فرانسه، بار دیگر بر تمایل آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فرانسه 24 خبرداد:  استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا بدون اظهار نظر خاص در خصوص ورود ظریف به شهر محل برگزاری نشست گروه  7 بار دیگر اعلام کرد که ترامپ مایل به گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با مقامات ایرانی است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه ساعاتی پیش از فرود یک فروند هواپیمای ایرانی در شهر «بیاریتز» محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت خبر داد.

سیدعباس موسوی در این خصوص در توییتی نوشته بود: به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد. در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره ای صورت نخواهد گرفت."

سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص سفر ظریف به شهر محل برگزاری نشست گروه 7 تصریح کرد: آقای ظریف در راستای اجرای تعهدات برجامی اروپا و اعضای ۱+۴ و همچنین ابتکاری که بین روسای جمهور ایران و فرانسه در جریان است ساعاتی پیش به دعوت وزیر خارجه فرانسه به شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس جی 7 رفت تا جزئیات این طرح مجدد بررسی شود.

وی افزود: آقای ظریف پس از توقف کوتاه در شهر بیاریتز، امشب مجدد به تهران بازمی‌گردد تا در راس هیئتی سیاسی عازم پکن شود.

یک منبع در کاخ ریاست جمهوری فرانسه، (الیزه) از آغاز مذاکرات ظریف با همتای فرانسوی خود خبر داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید