امواج غیر مجاز؛ دردسر جدید گوشی های سامسونگ و اپل

کدخبر: ۳۰۰۱۷۰
​اقتصاد نیوز:امواج منتشرشده از گوشی های هوشمند ممکن است برای سلامتی انسان ضرر داشته باشد. به نظر می‌رسد برخی از گوشی های سامسونگ و اپل، امواج زیادی از خود منتشر می‌کنند.
امواج غیر مجاز؛ دردسر جدید گوشی های سامسونگ و اپل

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، سال‌های زیادی‌ست که دانشمندان نسبت به خطرات امواج تولیدشده توسط گوشی های هوشمند برای بدن، هشدار می‌دهند. با این که هنوز هم خطرات و عوارض حقیقی آن را نمی‌دانیم، اما کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مقرراتی درباره عرضه این دستگاه‌های هوشمند صادر کرده است. در حال حاضر مشخص شده است که برخی مدل‌ها به این قوانین مهم اهمیتی نمی‌دهند. اینطور که پیداست، برای تعیین کمیت مقدار امواج منتشرشده از عبارت SAR استفاده می‌کنند. بر اساس اطلاعات موجود، این میزان به انرژی امواج نسبت به بافتی (پوست انسان) که از آن عبور می‌کنند، بستگی دارد؛ FCC مقادیر حداکثری را برای انتشار مجاز امواج، مشخص و اعلام کرده است.

تمام گوشی های هوشمند موجود در بازار مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که تا چه اندازه با استانداردهای تعیین‌شده مطابقت دارند. اینطور که پیداست، دانشمندان با شگفتی‌های ناخوشایندی مواجه شدند، حتی در بررسی گوشی‌های هوشمندی که مدعی رعایت استانداردهای کمیسیون هستند. به عنوان مثال، گوشی گلکسی اس 8 دارای میزان امواجی معادل 8 برابر حد مجاز بوده و جالب آن که این گجت، تنها دستگاهی نیست که از حد مجاز عبور کرده و ما شاهد عبور از حد مجاز در گوشی آیفون 7 هم هستیم.

خوشبختانه اکثر گوشی‌ها هنگامی که به گوش ما نزدیک‌تر می‌شوند، به لطف یک سنسور تعبیه‌شده، امواج کمتری منتشر می‌کنند، اما این مسئله باید در گوشی های گلکسی سامسونگ با سخت‌گیری بیشتری مورد بررسی قرار گیرد. اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد که این گوشی‌های هوشمند برای مکالمه خطرناک نیستند و هیچ مدرکی هم درباره خطرات مقادیر بیش از حد SAR در دسترس قرار ندارد. در حقیقت می‌توان گفت که علت تجاوز اکثر گوشی های هوشمند از میزان مجاز انتشار امواج، تعیین مقدار بسیار پایین حد مجاز توسط FCC است. هیچ مدرکی مبنی بر وجود خطرات ناشی از امواج و حتی گسترش شبکه 5G هم وجود ندارد، با این حال، کمیسیون ارتباطات فدرال تصمیمی برای تغییر میزان محدودیت‌ها ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید