شهری که دعوا و فحش مانند نقل و نبات در خیابان‌هایش ریخته است

کدخبر: ۳۰۰۱۷۴
فاکس نیوز در گزارشی ضمن وخیم خواندن اوضاع لس آنجلس می‎نویسد وجود بی خانمان‎ها در این منطقه به بحرانی بزرگ تبدیل شده است.
شهری که دعوا و فحش مانند نقل و نبات در خیابان‌هایش ریخته است
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، شهروندان لس آنجلس، افراد بی خانمان و فعالان حقوقی می‌گویند که آن‌ها دیگر اعتقادی به توانایی مقام‎های شهرشان برای رفع معضل بی خانمانی ندارند.
در بسیاری از شهرهای آمریکا صدها میلیون دلار برای رفع معضل بی خانمانی هزینه شده تا فقط نظاره گر وخامت آن باشند. این دقیقاً همان چیزی است که در شهر لس آنجلس کاملاً مشهود است.
به گزارش پایگاه فاکس نیوز، در زمان ورود به شهر لس آنجلس اولین چیزی که مشام انسان را آزار می‌دهد بوی نامطبوع مشروبات الکلی و زباله‌ است.
این پایگاه می‎نویسد: "وقتی به اطراف نگاه می‌کنید، چادرهای کثیفی را می‌بینید که به ردیف در پیاده‎روها و در کنار انبوه زباله‌ها قرار دارند. ساکنان چادرها با لباس‌های کهنه در وسط خیابان‌ها سرگردان حرکت می‌کنند. درگیری و فحشا بخش جدانشدنی از زندگی افراد بی خانمان شهر لس آنجلس هستند. این موضوع فاجعه‌ است."
شهر لس آنجلس همانند چندین شهر ساحلی غربی که خبرنگار فاکس نیوز از آن بازدید کرده با بحران بی خانمان‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال برخلاف شهرهای ساحلی آمریکا، لس آنجلس نمی‌تواند معضل بی خانمان‌ها را در پناهگاه‌ها یا مسکن‌های افراد کم درآمد پنهان کند.

سیاست‌های شکست خورده همراه با چندین دهه غفلت و سوء مدیریت یک معضل کهنه را به کابوسی ناتمام مبدل کرده است. این نگرانی وجود دارد که شاید این شهر دیگر به وضعیت سابق خود برنگردد.
فاکس نیوز می‎افزاید: "شهروندان لس آنجلس از دست مقامات این کشور عصبانی هستند چرا که از وعده‌های بزرگ حرف می‌زنند، اما به ندرت به وعده‌های خود عمل می‎کنند."

در سراسر ایالت کالیفرنیا، مدت‎هاست که مقام‎های آمریکایی همزمان با ناکامی در تصویب قانونی مناسب برای رفع معضل بی خانمانی اتها به ابراز تاسف بسنده می‌کنند.
حامیان حقوق افراد بی خانمان مقام‎های آمریکا را متهم به سودجویی از بحران بی خانمانی برای پیش بردن اقدامات سیاسی خود و دستکاری فضای سیاسی برای شانه خالی کردن از مسئولیت‌ها می‌کنند. ایالت کالیفرنیا بیشترین جمعیت افراد بی خانمان آمریکا را داراست.

با وجود صرف صدها میلیون دلار برای رفع مشکل بی خانمانی، اما شمار افراد بی خانمان برای چهارمین بار طی 4 سال افزایش یافته است.

تازه‌ترین سرشماری که در ماه ژوئن توسط اداره خدمات لس آنجلس منتشر شد نشان می‌دهد که تقریباً 60 هزار فرد بی خانمان بدون سر پناه زندگی می‌کنند.

تعداد افراد بی خانمان در سال ۲۰۱۹، 16 درصد رشد داشته و به 36 هزار نفر رسیده است. افرادی که بیش از یک سال در خیابان‌های لس آنجلس زندگی می‌کنند 17 درصد افزایش یافته است. علاوه بر آن، سه چهارم جمعیت بی خانمان‌ها در این شهر بدون سرپناه هستند.

آمار بی خانمان‎ها پس از 2 مرتبه افزایش مالیات و تلاش برای صرف هزینه 619 میلیون دلار برای رفع این از طریق ارائه خدمات اجتماعی و مسکن جدید منتشر شد.
فرماندار کالیفرنیا بحران بی خانمان‌ها را متوجه واشنگتن کرده که منابع مالی فدرال را کاهش داده‎ است.
دونالد ترامپ اخیرا در یک تجمع انتخاباتی گفت که " کالیفرنیا مایع ننگ آمریکا است ".

به گزارش فاکس نیوز، بحران بی خانمان‌ها در لس آنجلی روز به روز به بحران در بهداشت عمومی دامن زده است.
بنابر گزارش‎ها اخیرا شیوع بیماری هپاتیت آ در سن دیگو رخ داده و به تازگی بیماری سفلیس در منطقه سونوما گزارش شده است. همچنین بیماری تیفوس در کالفرنیا شیوع پیدا کرده است.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید