اتحاد عرب مقابل تجاوز اسرائیل

کدخبر: ۳۰۰۱۷۹
دبیر کل اتحادیه عرب در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر لبنان تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به حریم لبنان را قویا محکوم کرد.
اتحاد عرب مقابل تجاوز اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «احمد ابولغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب روزیک شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «سعد حریری» نخست وزیر لبنان تجاوز دو پهپاد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان را محکوم کرد و همچنین تجاوزات مکرر این رژیم به حریم لبنان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری کویت، اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ابولغیظ در این گفت‌وگوی تلفنی همبستگی خود را با لبنان اعلام کرده و بر آمادگی این اتحادیه برای ایفای نقش در راستای حفظ ثبات و امنیت در لبنان تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ اتحادیه عرب از نزدیک تحولات لبنان را دنبال می‌کند و قویا تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به حریم لبنان به ویژه حریم هوایی این کشور که آخرین آن روز گذشته رخ داده است را قویا محکوم می‌کند.

اتحادیه عرب با بیان اینکه نفوذ دو پهپاد اسرائیلی نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل است در نهایت از طرفین خواسته است که از افزایش تنش‌ها خودداری کنند و از اقدامات خطرناکی که موجب تهدید صلح و ثبات در لبنان و منطقه می‌شود جلوگیری کنند.

بامداد یکشنبه (سوم شهریور) منابع محلی در بیروت پایتخت لبنان، از شنیده شدن صدای انفجار خبر دادند. دقایقی بعد شبکه الجزیره از محل حادثه گزارش کرد که شاهدان می‌گویند یک پهپاد پس از سقوط در یکی از خیابان‌های جنوب بیروت، در حال سوختن است. ساعاتی بعد ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پهپادها اسرائیلی است.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این حادثه «دلیلی تازه بر مقاصد خصمانه اسرائیل و اقدام آن به هدف گرفتن ثبات و صلح در لبنان و منطقه است»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید