کنایه سردار جلالی به آمریکا؛ با موشک فتوشاپی که نمی‌توان پهپاد زد/ FATF دیده‌بان دشمن در جنگ اقتصادی است

کدخبر: ۳۰۰۲۵۲
اقتصادنیوز: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادعای آمریکاییها مبنی بر نفوذ سایبری به سامانه های زیرساختی ایران را صرفا یک «بلوف» خواند و گفت: درسها و عبرتهای رویکرد «دفاع مقدس اقتصادی» مطمئنا ایران را قوی تر، مقتدرتر و باثبات تر خواهد کرد.
کنایه سردار جلالی به آمریکا؛ با موشک فتوشاپی که نمی‌توان پهپاد زد/ FATF دیده‌بان دشمن در جنگ اقتصادی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، نشست روسای کمیته، معاونین و مدیران پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاونین و مدیران سازمان در سالن شهید حسن آبشناسان برگزار شد.

سردار غلامرضا جلالی در این نشست با اشاره به اینکه در سال گذشته مجموعه ای از تهدیدات دشمن را از سرگذراندیم، گفت: دشمن در سال گذشته با تسلط بر شبکه های اجتماعی و تلاش برای شرطی سازی اقتصاد تلاش داشت تا کشور را به سمت ناامنی و اغتشاش پیش ببرد.

عبور کشور از روزهای سخت ۹۷، درستی تحلیل و تدبیر رهبری معظم انقلاب را نشان داد

وی با اشاره به اینکه امروز و در میانه سال ۹۸ کشور از بخش عمده ای از تهدیدات دشمن عبور کرده است، گفت: در ابتدای سال گذشته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مدام بر اتکای به نصرت الهی و امیدواری بر حل مشکلات تاکید داشتند و ما امروز می بینیم تحلیل و تدبیر ایشان درخصوص عبور کشور از آن روزهای سخت دقیق و ژرفنگرانه بوده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به برخی یاوه گویی های دشمنان مبنی بر اینکه انقلاب چهلمین سال خود را جشن نمی گیرد، گفت: امروز و پس از عبور کشور از شرایط سخت باید گفت دشمن درک درستی از وضعیت ایران ندارد و عملا این نوع تحلیلها ناشی از یک خلاء اطلاعاتی است و ضرورت دارد تا آمریکایی ها در تحلیل هایشان نسبت به ایران یک بازنگری جدی داشته باشند.

تزلزل در تصمیم گیری، هدف دشمن از «نمایش جنگ»

سردار جلالی با تاکید براینکه راهبرد ترامپ در مدت اخیر فشار حداکثری بر ایران تا مرز جنگ بوده است، یادآور شد: قرار نبود و نیست جنگی صورت بگیرد اما نمایش جنگ از آمریکایی ها با قدرت و شدت زیادی اجرا می­شد تا برخی در داخل در تصمیم گیری های خود دچار تزلزل شوند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها تلاش داشتند یک دوقطبی دروغین معیشت – امنیت به راه بیندازند، افزود: کارزار دروغین جنگ نیز صرفا برای پیشبرد این تاکتیک رسانه ای بود تا مردم فکر کنند معیشت آنها منوط به آن است که ایران در برابر آمریکا کوتاه بیاد.

ایران دست برتر در «جنگ ۵ لایه ای» با آمریکا را داراست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه ما امروز با آمریکا در ۵ لایه حساس و راهبردی سیاسی، نظامی، اقتصادی، امنیتی و سایبری درگیر هستیم، گفت: به عنوان یک فرد مطلع می گویم که ایران در جمع این لایه ها دست برتر را داراست که این مهم با هدایت رهبری انقلاب، ایستادگی مردم و مسئولین به دست آمده است.

ضرورت اجرایی سازی برنامه مدون دفاع اقتصادی

سردار جلالی در ادامه با بیان اینکه به نظر ما مهمترین میدان جنگ در لایه اقتصادی رقم می خورد، افزود: آمریکایی ها مدعی هستند مدرن ترین جنگ اقتصادی را علیه ایران اعمال می کنند و دلار را تبدیل به یک سلاح جنگی علیه ما و دیگر کشورها کرده اند.

وی با بیان اینکه در حوزه های نظامی و امنیتی یک اجماع نظر داخلی به دست آمده است و لذا شاهد وحدت رویه هستیم، افزود: با این حال هنوز در میان برخی از مسئولان ادبیات جنگ اقتصادی جا نیفتاده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه ما باید یک برنامه مدون دفاع اقتصادی در کشور داشته باشیم، گفت: مگر در دوران دفاع مقدس مسئولی درخصوص تهدید بودن صدام و حزب بعث شک و شبهه ای داشت که امروز برخی چنگ و دندان نشان دادن دشمن در جنگ اقتصادی را انکار می کنند؟

FATF دیده بان دشمن در جنگ اقتصادی

سردار جلالی با انتقاد از عدم اجماع در خصوص FATF گفت: از نظر ما FATF به عنوان یک مکانیسم به اصطلاح بین المللی نقش دیده بانی را برای دشمن در جنگ اقتصادی ایفا می کند و دشمن با این دیده بان میتواند تمام زنجیره تامین مالی کشور را رصد و مطابق با آن اقدام خصمانه کند.

وی با بیان اینکه ما در دوران «دفاع مقدس اقتصادی» هستیم، افزود: شاید در برخی موارد ضعف داشته باشیم اما درسها و عبرتهای این دفاع مقدس مطمئنا ایران را قوی تر، مقتدرتر و باثبات تر خواهد کرد.

لایه های فرصت­زای دوران تحریم به مرور نمایان خواهد شد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با تاکید بر اینکه با فرمان مقام معظم رهبری جهت تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه و تفویض اختیارات ویژه به این نهاد، سطح هماهنگی ها در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن افزایش یافته است و امروز نتایج این سیاست ها را در بازار می بینیم، گفت: بهبود نسبی صادرات، آرام شدن بازار ارز و نزولی شدن تورم لجام گسیخته نشان می دهد کشور توانسته است تا بخش زیادی تهدید اقتصادی را تحت کنترل بگیرد و به تدریج ابعاد فرصت­زای دوران تحریم اقتصادی نمایان می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی ضمن شناسایی تهدیدات، آسیب پذیری های زیرساخت های اقتصاد کشور احصا شده است، گفت: امن سازی و کاهش آسیب پذیری های اقتصاد و معیشت مردم از برنامه های فوری کشور است و امیدواریم ارتقای تاب آوری و پایداری ملی از این مسیر محقق گردد.

ادعای آمریکا مبنی بر نفوذ سایبری به سامانه‌­های زیرساختی ایران یک «بلوف» بود

سردار جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تهدیدات در حوزه سایبری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه «در جنگ سایبری همیشه فاعل مجهول است»، گفت: با این حال آمریکایی ها اخیرا و با صراحت مدعی شده اند که علیه ایران اقدام تخریبی سایبری انجام می دهند.

فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور با بیان اینکه آمریکایی ها چندی پیش مدعی شده بودند در سامانه های زیرساختی ایران نفوذ داشته اند، گفت: این ادعای آمریکایی ها نیز مانند سایر ادعاهایشان صرفا یک بلوف بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه سایبری در کشور یک انسجام داخلی پدید آمده است و مستمرا حرکات دشمن در این زمینه پایش و رصد می شود و با برنامه ریزی های مدون توان دفاع سایبری کشور در حال ارتقا است.

موشک فتوشاپی نمی‌تواند پهپاد رادارگریز آمریکا را ساقط کند

سردار جلالی با اشاره به اینکه آمریکایی ها بیش از توانمندی هایشان ادعا دارند، گفت: قبلا هم آنها مدعی بودند توان موشکی ایران فتوشاپ است اما انهدام پهپاد رادارگریز آنها در ارتفاع ۵۰ هزار پایی واقعیت را به همه نشان داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ما باید در تمام حوزه های مقابله با دشمن آمادگی خود را ارتقا دهیم و آرایش دفاعی بگیریم، افزود: آمریکا دشمنی خود را با ملت ایران عیان تر از گذشته کرده است و همین عامل باعث شده تا در سطح نخبگان و عموم مردم روحیه آمادگی، دشمن شناسی و اقدام بسیجی پدید بیاید که باید این روحیه حفظ و تقویت شود.

سردار جلالی با بیان اینکه در حوزه زیرساختی با انجام آموزش ها و رزمایش ها، آمادگی ها را ارتقا داده و آسیب پذیری ها را شناسایی کرده ایم، گفت: با ایجاد توانمندی در زیرساخت ها، امن سازی و کاهش آسیب پذیری ها را شروع کرده ایم و مصون سازی زیرساخت های حیاتی را در اولویت قرار داده ایم و در قالب برنامه های سالانه در حال اجرا هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان اظهار داشت: در حوزه هایی که دشمن برای کشور صحنه جنگ آراسته است با رهبری امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی)، رویکرد جهادی و استفاده از تجربیات دفاع مقدس کشور آرایش دفاعی گرفته است و به فضل خدا ایران اسلامی به سمت جلو پیش خواهد رفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید