چرا به طوفان‌ها بمب اتمی نزنیم؟

گزارش جنجالی آکسیوس درباره ایده اتمی ترامپ

کدخبر: ۳۰۰۲۷۲
اقتصادنیوز؛ رسانه آمریکایی آکسیوس در گزارشی جنجالی از اظهارات عجیب دونالد ترامپ درباره مقابله با طوفان‌ها که در جمع اعضای دولتش مطرح شده، پرده‌برداری کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا برای جلوگیری از ورود طوفان‌ها به خاک آمریکا ایده استفاده از بمب‌های اتمی را مطرح کرده است. عجیب‌تر اینکه یکی از مقام‌های آمریکایی حاضر در جلسه به ترامپ پاسخ می‌دهد: «قربان! ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد».
گزارش جنجالی آکسیوس درباره ایده اتمی ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در حالی که اظهارنظرهای بین‌المللی درباره خروج آمریکا از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی در گزارشی جنجالی خبر داده‌ که «دونالد ترامپ» در جمع اعضای دولتش، ایده استفاده از بمب‌های اتمی به منظور جلوگیری کردن از ورود طوفان‌ها به آمریکا را مطرح کرده است.

پایگاه «آکسیوس» خبر داد: «رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ چندین بار به مقام‌های ارشد وزارت امنیت داخلی و شورای امنیت ملی (آمریکا) پیشنهاد کرده که استفاده از بمب‌های اتمی برای متوقف کردن وزش طوفان‌ها در آمریکا را بررسی کنند».

این رسانه آمریکایی این خبر جنجالی را به نقل از منابعی که اظهارات خصوصی رئیس‌جمهور آمریکا را شنیده‌اند و در جریان اسناد ثبت شده شورای امنیت ملی آمریکا درباره این اظهارات قرار گرفته‌اند، منتشر کرده است.

طبق این گزارش، ترامپ در جریان یکی از جلسات در کاخ سفید که برای دریافت آخرین اخبار مربوط به یکی از طوفان‌ها برگزار شده بود، به حاضران گفته بود: «متوجه حرف‌های شما شدم. چرا ما به آنها (طوفان‌ها) بمب اتمی نمی‌زنیم؟ وقتی (طوفان‌ها) در ساحل آفریقا ایجاد شدند و در حال حرکت به سمت آتلانتیک هستند، ما یک بمب (اتمی) در درون چشمان طوفان بریزیم و  آن را مختل کنیم. چرا ما نمی‌توانیم این کار را بکنیم؟»

طبق اعلام منبع آگاه استنادی «آکسیوس»، یکی از مقام‌های آمریکایی حاضر در جلسه به ترامپ اینطور جواب داد: «قربان! ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد».

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، مقام‌های حاضر در جلسه کاخ سفید از ایده پیشنهادی ترامپ شوکه شده بودند.

طبق یادداشت شورای امنیت ملی آمریکا مربوط به سال ۲۰۱۷، ترامپ یک بار دیگر  و این بار در صحبت با یک مقام ارشد آمریکایی ایده استفاده از بمب اتمی برای متوقف کردن طوفان‌ها را تکرار کرده است.

بنا بر این سند، رئیس‌جمهور آمریکا در این گفت‌و‌گو بدون استفاده از واژه «اتمی»، سوال کرده که آیا دولتش برای متوقف کردن طوفان‌‌ها باید از بمب استفاده بکند.

طبق گزارش آکسیوس، ترامپ در یک سال اول ریاست جمهوری‌اش ایده «بمباران طوفان‌‌ها» را بارها طرح شده بود اما با حضور «جان بولتون» به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید این ایده به جایی نرسید و وارد فرایند رسمی سیاستگذاری نشد.

آکسیوس از رجوع خود به مقام‌های کاخ سفید برای اظهارنظر درباره پیشنهاد جنجالی منتسب به ترامپ در خصوص استفاده از بمب اتمی علیه طوفان‌ خبر داد.

یک مقام ارشد کاخ سفید در واکنش به خبر این رسانه آمریکایی گفت: «ما درباره صحبت‌های خصوصی که رئیس‌جمهور شاید با تیم امنیت ملی خودش داشته و شاید نداشته، اظهارنظر نمی‌کنیم».

آکسیوس در پایان گزارش خود تاکید کرده که ایده توسل به بمب‌های اتمی برای متوقف کردن طوفان‌ها، ایده‌ای مسبوق به سابقه است.

طبق این گزارش، «ترامپ ایده (استفاده از بمب اتمی علیه طوفان) را ابداع نکرد. ایده منفجر کردن یک بمب اتمی در درون یک طوفان به دوره (دوایت) آیزنهاور (رئیس‌جمهور سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۱ آمریکا) برمی‌گردد و این ایده را یک دانشمند دولتی در آن موقع مطرح کرده بود».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید