چه کسی پول بستنی قیفی پوتین و اردوغان را حساب کرد؟

کدخبر: ۳۰۰۵۰۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه از همتای ترک خود که به مسکو سفر کرده است با بستنی قیفی روسی پذیرایی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز از همتای ترک خود، رجب طیب اردوغان در نمایشگاه بین‌المللی هوا و فضای مسکو با بستنی قیفی روسی پذیرایی کرد.

دو رئیس‌جمهور پس از مذاکرات رسمی و بازدید از فضای داخلی چندین هواپیما با خوردن یک بستنی قیفی کام خود را شیرین کردند.

آن‌ها به چادری که در آن بستنی فروخته می‌شد، رفتند و پس از صرف زمانی تقریبا طولانی برای انتخاب میان دو طعم شکلاتی و خامه‌ای که در روسیه محبوبیت دارد بر سر پرداخت پول آن به تعارف پرداختند که در نهایت پوتین آن را پرداخت کرد و با شوخی گفت باقی پولش باید به وزارت صنعت و تجارت روسیه پرداخت شود که «توسعه حمل و نقل هوایی» را سبب شده است.

خرید بستنی در نمایشگاه مکس برای پوتین تبدیل به یک سنت دیرینه شده است. در سال ۲۰۱۷ نیز او در این نمایشگاه یک بستنی خریده بود. همچنین استفاده روسیه از بستنی به عنوان یک سلاح دیپلماتیک موضوع آشنایی است. در اوایل تابستان نیز پوتین به مناسبت تولد شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین یک جعبه بستنی روسی به او هدیه داد.

اردوغان به عنوان مهمان افتخاری در افتتاحیه نمایشگاه هوایی مکس (MAKS) در خارج از مسکو حضور داشته داشت. روابط نظامی ترکیه و روسیه و خرید سیستم موشکی اس چهارصد مسکو از سوی ترکیه موجب نگرانی اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید