شرط عجیب رئیس‌جمهور برزیل برای پذیرش کمک مالی «گروه 7» برای اطفاء حریق جنگلهای آمازون

کدخبر: ۳۰۰۶۲۹
اقتصادنیوز: رئیس جمهور برزیل که اخیرا با رئیس جمهور فرانسه به اختلافاتی جدی برخورده است، مدعی شده تا زمانی که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از وی رسما عذرخواهی نکند کمک بین المللی را برای گروه 7 نمی پذیرد.
شرط عجیب رئیس‌جمهور برزیل برای پذیرش کمک مالی «گروه 7» برای اطفاء حریق جنگلهای آمازون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، ژایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل که اصولا به زن ستیزی شهرت دارد با یک واکنش عجیب در فیس بوک به آتش اختلافات بین برزیل و فرانسه دامن زده و اکنون نیز از مکرون توقع عذرخواهی دارد.

جنگلهای آمازون همچنان علی رغم همه تلاش های مقامات برزیل در حال سوختن است. سران کشورهای آمریکا ، فرانسه ، ایتالیا ، انگلیس ، آلمان ، ژاپن و کانادا اخیراً متعهد شده اند رقم  20 میلیون دلار را به کاهش آتش سوزی اختصاص دهند اما رئیس جمهور برزیل به دلیل اختلافاتش با رئیس جمهور فرانسه کمک امانوئل مکرون را رد کرده است.

رئیس جمهور برزیل: تا زمانی که رئیس جمهور فرانسه از من عذرخواهی نکند کمک مالی «گروه 7» برای اطفاء حریق جنگلهای آمازون را قبول نمی کنم

اونیکس لورنزونی ، رئیس ستاد بولسونارو ، به G1 News گفت: "ما از این پیشنهاد مالی قدردانی می کنیم ، اما شاید این منابع برای جنگل های اروپا از اهمیت بیشتری برخوردار باشند. مکرون حتی نمی تواند از آتش سوزی قابل پیش بینی در کلیسایی که میراث جهانی است جلوگیری کند. اکنون او قصد دارد به کشور ما آموزش دهد؟ "

ژایر بولسونارو گفته است که او فقط در صورتی کمک مالی را می پذیرد که مکرون از او عذرخواهی خواهد کند.او گفت: "مکرون باید توهین هایی را که علیه من انجام داد ، پس بگیرد .برای گفتگو یا پذیرفتن هر چیزی از فرانسه ، با بهترین اهداف ممکن ، باید این سخنان را پس بگیرد و از آن پس می توانیم صحبت کنیم."

این نزاع بچه گانه از زمانی شروع شد که شخصی عکسی را در فیس بوک به اشتراک گذاشت که همسر بولسونارو را با همسر مکرون مقایسه کرده بود و رئیس جمهور برزیل نیز در اقدامی عجیب کامنت گذاشته بود: "تحقیرش نکنید. ها ها." مکرون نیز فورا به این رفتار واکنش نشان داد و گفت: "او به همسر من توهین کرد. من برای مردم برزیل احترام زیادی قائلم و فقط می توانم بگویم امیدوارم که مردم برزیل به زودی رئیس جمهوری داشته باشند که لایق این وظیفه باشد."

علاوه بر وعده G7 ، انگلیس 12 میلیون و کانادا 11 میلیون دلار وعده کمک داده اند.اکنون باور کردنش سخت است که رئیس جمهور برزیل در یک لجبازی بچه گانه اعلام کرده تنها زمانی کمک های مالی را می پذیرد که مکرون از او عذرخواهی کند. به نظر شما قربانی این بچه بازی کیست؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید