تهدید اسلام‌آباد: آسمان را بر روی پروازهای هندی می‌بندیم

کدخبر: ۳۰۰۶۴۵
اقتصادنیوز: در پی تشدید تنش میان اسلام آباد و دهلی‌نو بر سر مسئله کشمیر، دولت اسلام آباد از احتمال بسته شدن آسمان این کشور بر روی پروازهای هندی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان،  «فواد چوهدری» وزیر فناوری اطلاعات پاکستان اعلام کرد: احتمال بسته شدن آسمان پاکستان به روی پروازهای هندی یا پروازهایی که مقصد آنها خاک دهلی نو است افزایش یافته است.وی تصریح کرد: تصمیم نهایی در این خصوص توسط شخص عمران خان نخست وزیر پاکستان گرفته می‌شود.

فوادچوهدری تاکید کرد: علاوه بر این ممکن است مسیر زمینی مبادلات تجاری میان دولت هند و افغانستان نیز بسته شود.

وزیر فناوری اطلاعات پاکستان گفت: پیش از اخذ تصمیم قطعی تمام جوانب و احتمالات ممکن سنجیده می شود و پس از آن رای دولت اسلام آباد اعلام خواهد شد.عضو ارشد حزب تحریک انصاف اضافه کرد: تصمیم یک طرفه هند در مورد کشمیر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و اسلام آباد هیچ گاه از تلاش های خود برای حمایت از مردم کشمیر دست برنمی دارد.

گفتنی است پیش از این نیز نزاع میان هند و پاکستان باعث بسته شدن آسمان اسلام آباد به روی پروازهای هندی شد که طی 4ماه باعث به وجود آمدن خسارت 4میلیارد و 300 میلیون روپیه ای برای شرکت هواپیمایی هند شد.اگر آسمان پاکستان به روی هند بسته شود دولت مردان این کشور مجبور خواهند شد از مسیر جایگزین عمان استفاده کنند و دور شدن مسیر هزینه های زیادی را به آنان تحمیل می کند.

طی هفته های اخیر دولت دهلی نو با لغو قوانینی که تناسب جمعیتی را در کشمیر حفظ می کرد تنش های زیادی را در منطقه ایجاد کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید