واکنش آذر منصوری به انتقادها: نباید خودزنی کنیم

کدخبر: ۳۰۰۶۵۱
اقتصادنیوز: دبیر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در واکنش به انتقادها از عملکرد این شورا، گفت: از هر نقدی با هدف اصلاح ساختارها و رویکردها استقبال می شود اما این نقدها نباید سمت و سوی خود زنی و یا تخریب این سامانه را پیدا کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آذر منصوری افزود: باید توجه داشت که شورای عالی در حال حاضر تنها سامانه انسجام بخش ائتلاف اصلاح طلبان است و این شورا بدیلی با این کارکرد ندارد.

وی افزود: در ارتباط با نحوه تصمیم‌گیری در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، گفت: از ابتدای تشکیل دور جدید با آسیب شناسی عملکرد دو دوره گذشته تصمیم بر این بود که آیبن نامه به نحوی اصلاح شود تا هم ضعف های دوره های گذشته برطرف شود و هم تصمیمات به نحوی باشد که همه اعضا در فرآیند شکل گیری و نهایی شدن آن مشارکت داشته باشند.

منصوری ادامه داد: بر همین مبنا در زمان انتخاب ریاست شورا هیچ محدودیتی برای اعضا وجود نداشت که نامزد ریاست شورا بشوند و شخص عارف هم برای ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان داوطلب نشده بود. درباره نواب رئیس هم به جز یکی از نواب که ریاست دوره ای شورای هماهنگی است همه می توانستند نامزد نایب رئیسی بشوند.

قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی خاطرنشان کرد: این فرآیند در مورد دبیران شورای عالی و کارگروه‌ها هم به همین ترتیب بود. زمانی که نامزدها یک‌نفر بودند برای یک نفر رای گیری شد و زمانی هم که متعدد بودند طبیعتا رأی گیری انجام شده است.

منصوری یادآور شد: علی القاعده افراد چه حقیقی و چه حقوقی به میزانی که برای حضور در جلسات کارگروهها و نشست های عمومی وقت بیشتری بگذارند، اثرگذاری بیشتری خواهند بود. حتی رابطین استانها نیز به رای اعضای شورای عالی انتخاب شده اند.

دبیر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اضافه کرد: اداره جلسات شورای عالی نیز بر اساس آیین نامه ای است که به تصویب شورای عالی رسیده است. البته مباحث مفصل‌تر در کارگروه‌ها انجام می گیرد و حاصل بحث ها در شورای عالی مطرح و ‌رای گیری می شود وپس از هر جلسه نیز جمع بندی بحث ها و مصوبات شورای در قالب خبر جلسات منتشر می شود.

منصوری در تشریح فعالیت کارگروه‌ها نیز گفت: برخی از کارگروه‌ها از برنامه عقب هستند و برخی هم  فعالند و تاکید هم بر این است که برای اخذ تصمیمات کارشناسی از مجموعه صاحبنظران غیر عضو در کارگروهها دعوت شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید