خلیج فارس جای بر هم زنندگان امنیت نیست

کدخبر: ۳۰۰۶۶۳
اقتصادنیوز: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌آنهایی که آتش بیار منطقه هستند و امنیت منطقه را به هم می‌زنند قطعا جایشان در خلیج فارس نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سردار پاسدار علیرضا تنگسیری چهارشنبه در آیین احداث یادمان شهدای گمنام در پادگان ناوتیپ ذوالفقار اروند اظهار داشت:در خلیج فارس امنیت کامل برقرار است و اعتقادمان بر این است که قادر هستیم  امنیت را درآن برقرا ر کنیم.

وی وجود بیگانگان را تنها عامل بی ثباتی در منطقه دانست و افزود:در خلیج فارس هیچ مشکل بی ثباتی به غیر از وجود بیگانان نداریم  و بارها  به کشورهای مسلمان منطقه اعلام کردیم که ایران  قادر به تامین امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است.

سردار تنگسیری گفت:شناورهای ‌بسیاری از کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای با احساس امنیت از این منطقه حساس و راهبردی عبور می کنند.

وی ادعای اسکورت شناورهای  برخی از کشورها که وارد آبراه خلیج فارس می شوند را گزاف و خلاف واقع دانست واظهار داشت:همه شناورها با امنیت در خلیج فارس تردد می کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ هیچ وقت نباید ایرانی‌ها را تهدید کرد و در مقابل کسانی که  ما را تهدید کنند قاطعانه ایستادگی می کنیم.

وی افزود: حضور تمام دشمنان را  چه در آبهای تحت نظارت ایران و چه خارج از آن در فلات قاره رصد می کنیم.

سردار تنگسیری به تشکیل  و راه اندازی بسیج دریایی اشاره کرد و گفت:بیش از ۱۷ هزار فروند شناور مردمی در خلیج فارس و دریای عمان در قالب بسیج دریایی سازماندهی شده اند  و ‌ ۵۱ ناوگروه مرز مردمی در نیروی دریایی سپاه تشکیل شده است.

وی  خلیج فارس را متعلق به کشورهای حاشیه آن دانست و اظهار داشت:بیشترین جزایر مسکونی در این منطقه وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید