با وجود مصوبه دولت اروند لایروبی نشد

کدخبر: ۳۰۰۷۶۸
اقتصادنیوز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه استراتژی مشخصی در حوزه بنادر نداریم، گفت: با وجود اینکه خرمشهر سالهاست مرکز شهرستان است و مصوبه دولت را در خصوص لایروبی اروند داریم اما همچنان این مصوبه اجرایی نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، امید حاجتی عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه شاهد این هستیم که  در حوزه ظرفیت بندری در حال سرمایه‌گذاری چشمگیری هستند به ویژه کشور عراق در حال احداث بندر بزرگی است اما ما استراتژی مشخصی در توسعه بنادر نداریم.

وی با بیان اینکه وزارت راه نیز استراتژی مشخصی در این حوزه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه نداده است، افزود: یک بندری مانند خرمشهر که در سالیان درازی تنها مرکز اصلی شهرستان بوده  و اداره گمرک سبب توسعه آن شده است اما با وجود اینکه مصوبه دولت را در خصوص لایروبی اروند داریم اما همچنان این مصوبه اجرایی نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با تاکید بر عدم استراتژی مشخص در بخش بنادر هم در استان هم در کشور گفت: نداشتن استراتژی‌های مشخص به این دلیل است که سیاست‌گذاری های بنادر در سطح ملی انجام می‌شود و ما تنها منعکس کننده این موضوعات هستیم.

 حاجتی با تاکید بر لزوم احداث بندر خشک اندیمشک، بیان کرد: احداث این بندر می‌تواند پشتیبان  خوبی برای تسریع عملیات  تخلیه، بارگیری و ترانزیت کالا از بندر امام باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید