جمهوری خلق چین جشن تأسیس می‌گیرد

کدخبر: ۳۰۰۷۸۱
اقتصادنیوز: دولت چین از برگزاری مراسمی به مناسبت هفتادمین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نخستین روز از ماه اکتبر سال جاری میلادی (۹ مهر) برابر با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است. دولت چین امروز پنج شنبه ۷ شهریور/ ۲۹ اگوست اعلام کرد که در آن روز به همین مناسبت آیینی باشکوه در میدان تیان آن من شهر پکن برگزار می شود.

وانگ شیائو هوی، معاون رییس بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در نشست خبری امروز گفت: «به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین در نخستین روز از ماه اکتبر امسال (۹ مهر) آیین باشکوهی در میدان تیان آن من برگزار می شود و شی جین پینگ رییس جمهور چین نیز در آن سخنرانی خواهد کرد و پس از سخنرانی، رژه ارتش و راهپیمایی شهروندان انجام خواهد گرفت. عصر همان روز نیز جشنواره و نمایش های هنری و آتش بازی به این مناسبت با حضور مشترک رهبران حزب و دولت و نمایندگان شهروندان در میدان تیان آن من برگزار خواهد شد.»

تسای جی جیون معاون رییس گروه رهبری رژه هفتادمین سالگرد جمهوری خلق چین درباره قسمت رژه آیین خبر داد، این رژه باشکوه، اما کم مصرف برگزار خواهد شد. وی افزود: این رژه نتایج کشور در امور دفاعی در هفتاد سال گذشته را نشان می دهد و نسبت به رژه مناسبت های پنجاهمین و شصتمین سالگرد کشور و هفتادمین سالگرد پیروزی جنگ ضد متجاوزان ژاپنی، پردامنه تر خواهد بود.»

تسای جی جیون تاکید کرد: این رژه بخشی مهم از آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد کشور است و ضد هیچ کشور و منطقه خاص یا با منظوری خاص برگزار نخواهد شد.

وانگ شیائو هوی معاون رییس بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این نشست خبر داد: علاوه بر این آیین اعطای مدال به افراد مدنظر نیز به این مناسبت برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: «مدال های «جمهوری»، «دوستی» و «افتخار ملی» در سالن مجلس خلق به ترتیب به شخصیت های برجسته که در سازندگی کشور و دفاع از کشور سهم چشمگیری داشتند یا خدمت بزرگی کرده یا بسیار با اخلاق هستند و مورد تایید مردم قرار دارند، اتباع خارجی که در سازندگی کشور، تبادلات چین با خارج و حفظ صلح جهان سهمی چشمگیری داشتند و شخصیت های برجسته ای که در زمینه ها و اصناف مختلف دستاوردهای چشمگیری دارند یا از شهرت فراوان و اخلاق بسیار خوب برخوردارند و مورد تایید مردم هستند، اعطا خواهد شد.»

وی همچنین خبر داد: به این مناسبت نیز آیین هایی برای احترام به کشته شدگان در راه وطن و بنیانگذاران جمهوری خلق چین و شخصیت هایی که در تاسیس و سازندگی کشور سهم زیادی دارند، برگزار شده و بر روی سنگ یادبود کشته شدگان حلقه گل قرار داده می شود و مدال هایی ویژه به این مناسبت به سربازان و رفقای سالمند اعطا و از آنها دعوت می شود تا رژه ارتش را تماشا کنند.

وانگ شیائو هوی خبر داد: حدود ۱۵۰۰ نماینده از اعضای حزب و شهروندان برای تماشای آیین رسمی گرامیداشت هفتادمین سالگرد جمهوری خلق چین و رژه ارتش دعوت شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید