شاخص‌های اجتماعی کشور حال ناخوشی دارد

کدخبر: ۳۰۰۸۰۶
اقتصادنیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه شاخص‌های اجتماعی کشور نمایانگر حال ناخوش این حوزه است که باید به علاج‌بخشی آن بپردازیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادقی‌فر در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر در اردبیل اظهار کرد: آنچه که در همه حوزه‌ها به عنوان یک هدفگذاری مشخص مدنظر است تلاش برای ارتقای بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی در سایه نیروی کار ماهر و توانمند است.

وی صیانت از نیروی کار را به عنوان یک ماموریت اصلی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در انجام این ماموریت باید به حوزه فرهنگی و اجتماعی توجهی ویژه داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها راهی برای رسیدن به نقطه تعالی و تلاش برای فراهم کردن بستر آرمانی در عرصه تعاونی‌هاست تا شایسته‌ترین نیروی انسانی در عرصه تعاونی‌ها بتوانند توان و مهارت خود را به نمایش بگذارند.

صادقی‌فر موضوع آموزش را با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش انگیزه آنها در رسیدن به توان تولید بالا مهم ارزیابی کرد و افزود: برای رسیدن به شاخصه‌های بهره‌وری مطلوب و کیفی همچنان موضوع آموزش و مهارت‌افزایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی به حال ناخوش شاخص‌های اجتماعی در کشور اشاره و تصریح کرد: این وضعیت ناخوش در بنگاه‌های اقتصادی خود را نشان می‌دهد به گونه‌ای که نیروی انسانی ما گرفتار برخی از معضلات نظیر اعتیاد، ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی بزه‌هاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همانطوری که بسیاری از خانواده‌های ایرانی تنها به شکل فیزیکی در کنار هم هستند و هیچ خبری از صمیمیت و عاطفه نیست در عرصه واحدهای تولیدی نیز نیروهای انسانی ما متاثر از این حال ناخوش هستند که در بخش تعاون به دلیل همفکری و همبستگی بیشتر باید این معضلات به حداقل برسد.

صادقی‌فرد نگاه خانواده‌محوری را در سطح جامعه یادآور شد و گفت: زن و مرد باید در کنار هم در پیگیری و رفع مشکلات زندگی اجتماعی خود تلاش کنند تا بسیاری از دغدغه‌ها و آسیب‌ها از بین برود.

وی نقش تعاونی‌ها را در پویایی اقتصاد کشور نقشی غیرقابل انکار توصیف کرد و افزود: در اعتلای جایگاه تعاونی‌ها باید سه اصل مهم تلقی شود که علم و آگاهی اولین مولفه است و تعاونی‌ها باید دانش روزآمد خود را ارتقا دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: دومین محور کار توسعه تعاونی‌ها توجه به اصل دانایی و نگاه مدبرانه است که اغلب تعاونی‌های ما به این عنصر نیز مجهزند.

صادقی‌فر خاطرنشان کرد: در کنار آگاهی و دانایی بحث توانایی نیز بسیار مهم به نظر می‌رسد چرا که با افزایش دامنه مهارت در قالب نیروهای تعاونی به راحتی می‌توان زمینه قدرت‌نمایی در عرصه اقتصادی و برندسازی را فراهم کرد.

وی در پایان بیان کرد: ما به واسطه این اصول و بها دادن به بخش تعاون در اقتصاد کشور می‌توانیم از شرایط موجود عبور کرده و بستر توسعه همه جانبه را فراهم کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید