تداوم حملات هوایی امارات به عدن

کدخبر: ۳۰۰۸۰۸
اقتصادنیوز: وزارت دفاع دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن اعلام کرد که هواپیماهای اماراتی از روز گذشته تاکنون بیش از10 بار ابین و عدن را بمباران کرده اند و پرواز جنگنده ها بر فراز منطقه همچنان ادامه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری المیادین خبر داد: وزارت دفاع یمن افزود: بر اثر حمله جنگندهای اماراتی به نیروهای ما در ابین و عدن بیش از 300 تن کشته و زخمی شده‌اند.

عناصر جدایی طلب «شورای انتقالی جنوب» که مورد حمایت امارات هستند، ماه گذشته پس از درگیری با نیروهای منصور هادی توانستند استان های جنوبی یمن از جمله عدن و أبین را تصرف کنند.

شورای انتقالی جنوب یمن در ماه می ۲۰۱۷ (اردیبهشت/ خرداد۹۶) با حمایت ابوظبی تشکیل شد و یکی از اهداف آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است. این شورا با رهبری 'عیدروس الزبیدی' استاندار وقت عدن طرح ها و اهداف امارات را پیش می‌برد که اختلافات بین دولت مستعفی یمن و امارات موجب عزل وی از سوی منصور هادی شد.

از آن پس اختلافات میان این دو جریان تشدید و شهر عدن شاهد درگیری های سیاسی و نظامی میان دولت منصور هادی (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی جنوب یمن (وابسته به امارات) شد و به دنبال اعلام خبر خروج نیروهای اماراتی از یمن در تابستان امسال و عیان شدن اختلافات در ائتلاف سعودی - اماراتی، جدایی طلبان به طور رسمی به مواضع وابستگان سعودی در جنوب یمن حمله کردند.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی در قالب ائتلاف عربی پس از حمله فروردین ماه ۹۴ به یمن، هر یک کنترل بخش‌هایی از این کشور را در دست دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌ کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید