آمریکا یک بانک لبنانی را به اتهام ارتباط با حزب الله تحریم کرد

کدخبر: ۳۰۰۸۱۱
اقتصادنیوز: وزارت خزانه‌داری آمریکا یک بانک لبنانی را به اتهام انجام برخی تراکنش‌های مالی برای حزب الله تحریم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه‌ای در تارنمای رسمی این وزارتخانه اعلام کرد که «بانک اعتباری جمال» به اتهام تامین خدمات مالی برای یکی از نهادهای مالی حزب الله لبنان و بنیاد شهید (و امور ایثارگران) ایران تحریم کرد.

خزانه‌داری آمریکا همچنین چندین نهاد و شرکت زیرمجموعه این بانک را نیز به فهرست تحریم‌های مربوط به تروریسم اضافه کرد.

"سیگال مندلکر" معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد که نهادهایی مثل بانک اعتباری جمال تهدید علیه نظام مالی لبنان هستند.

آمریکا که از سال ۱۹۹۵ حزب الله را در فهرست سازمان های تروریستی خارجی قرار داده، این تحریم‌ها را در راستای کمک به لبنان و مردم این کشور توصیف کرد.

حزب الله لبنان در سال ۱۹۸۵ میلادی و زمانی که رژیم صهیونیستی به علت مقاومت مردم لبنان از شهر صیدا عقب نشینی کرد، در یک گردهمایی رسمی در ۱۶ فوریه ۱۹۸۵ که به مناسبت اولین سالگرد شهادت شیخ راغب حرب در حسینیه شیاح بیروت برگزار شد، با صدور یک نامه سرگشاده و تبیین اهداف و راهبردهای خود، برای اولین بار اعلام موجودیت کرد.

دشمنی دولت آمریکا با جبهه مقاومت در تعهد این کشور به حمایت مطلق از رژیم صهیونیستی قرار دارد که در دوره دونالد ترامپ به اوج خود رسیده است با این حال این گروه توانست در انتخابات ۷ ماه مه، ۶۸ کرسی پارلمان را از آن خود کند که نشان دهنده حوزه نفوذ و جایگاه این حزب در میان مردم لبنان دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید