درخواست نفتی هند از روسیه

کدخبر: ۳۰۰۹۱۰
​ هند از روسیه خواست که با استفاده از نفوذش، کشورهای عضو اوپک را به تولید کافی نفت و حفظ قیمت‌ها در سطح قابل قبول متقاعد کند.
درخواست نفتی هند از روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نشریه "اکونومیک تایمز" روز جمعه نوشت: «دارمندرا پرادان» وزیر نفت هند که در دیداری سه روزه به مسکو سفر کرده است، امروز با «الکساندر والنتینوویچ نوواک» همتای روس خود دیدار کرد.

وزیر نفت هند پس از دیدار با همتای روس خود در حساب توییتر نوشت: تمام جنبه های همکاری در زمینه نفت و گاز بررسی شد.

هند که سومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان است، به سازمان کشورهای صادرکننده نفت "اوپک" فشار آورده تا قیمت نفت را حفظ کند.

دهلی نو همچنین به سازمان اوپک اعلام کرده که قیمت های غیر واقعی که از اصول بازار به دور هستند به کشور های وارد کننده نفت صدمه می زند.

پرادان افزود: با وزیر نفت روسیه در خصوص نوسانات قیمت نفت در بازار های جهانی که به اقتصاد کشور های وارد کننده و همچنین تولید کننده صدمه می زند، گفت وگو کردم.

وی ادامه داد: همچنین انتظار دهلی نو از روسیه به عنوان یک کشور بانفوذ در اوپک برای قیمت گذاری واقعی نفت و تولید کافی این محصول از سوی کشور های عضو را به وزیر نفت این کشور اعلام کردم.

این درحالی است که اختلال در واردات نفت از ایران به دلیل تحریم ها و فشار های آمریکا نیز بر اقتصاد هند تأثیر گذاشته است.

جدیدترین داده های منتشر شده از سوی دولت هند نشان می دهد که وابستگی این کشور به واردات نفت خام برای تأمین نیاز به انرژی به 84 درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده های دولت هند، هزینه واردات نفت این کشور در سال 2018 و 2019 حدود ۱۱۱.۹ میلیارد دلار بوده است که این هزینه در سه سال پیش (۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) 64 میلیارد دلار برآورد شده بود.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

هند به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که تا سال 2040 هند یک چهارم انرژی تولیدی جهان را مصرف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید