یکی از رهبران الحشدالشعبی خبر داد؛

شکایت عراق از اسرائیل به سازمان ملل

کدخبر: ۳۰۱۰۲۱
اقتصادنیوز؛ «احمد الاسدی» از رهبران سازمان «الحشد الشعبی» از آمادگی بغداد برای شکایت از تل‌آویو به سازمان ملل به دلیل حملات جنگنده‌های اسرائیلی به مواضع الحشدالشعبی خبر داد.
شکایت عراق از اسرائیل به سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛  دولت عراق برای شکایت از اسرائیل در سازمان ملل متحد آماده می‌شود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از «احمد الاسدی» از رهبران سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق گزارش داد که تحقیقات دولت به این نتیجه رسیده است که اسرائیل در حملات اخیر به سازمان الحشد دست داشته است.

گفته می‌شود، پهپادهای اسرائیل سوم شهریور ماه مواضع و انبارهای مهمات نیروهای الحشد الشعبی را در استان الانبار واقع در غرب عراق بمباران کردند که در پی آن، دو نفر از نیروهای الحشد به شهادت رسیدند.

الاسدی که سخنگوی ائتلاف پارلمانی «الفتح» هم است، تأکید کرد بر اساس نتایج برخی از تحقیقات دولتی، عامل اصلی این حملات، «قطعا و یقینا اسرائیل است».

وی همچنین تصریح کرد که دولت در حال جمع‌آوری ادله و مدارک کافی است که بتواند از این طریق، به شورای امنیت شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برخی از فرماندهان الحشد، آمریکا را مسئول این حملات دانستند، ولی برخی از گروه‌های مقاومت، اسرائیل را عامل این حملات معرفی کردند. وزارت دفاع آمریکا نیز مدعی شد که مسئول این حادثه نیست، ولی صهیونیست‌ها، این مسئله را تکذیب کردند.

الاسدی با بیان اینکه هنوز مداخله آمریکایی‌ها «روشن نیست»، اعلام کرد که به هر حال الحشد الشعبی هدف قرار گرفته است.

علی‌رغم این اظهار نظر فرمانده الحشد الشعبی، یکی از فرماندهان وزارت دفاع عراق اعلام کرد که آمریکایی‌ها در زمان حملات صهیونیست‌ها، رادارها را از کار می‌انداختند تا رهگیری پهپادها صورت نگیرد (جزئیات بیشتر).

وی درباره حملاتی که به پایگاه نظامی «صقر» عراق صورت گرفت و در آن، یک اردوگاه متعلق به الحشد نیز وجود داشت، تصریح کرد که سه پهپاد در آن دست داشتند.

این فرمانده الحشد همچنین تأکید کرد که این سازمان، هیچ موشک دوربرد متعلق به جمهوری اسلامی ایران را در اختیار ندارد.

وی پیشتر نیز گفته بود که گروه‌های مقاومت آماده‌اند که پاسخ این حملات را بدهند، ولی به تصمیم دولت عراق نیز پایبند هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید