تایید حمله هوایی پنتاگون به ادلب سوریه

کدخبر: ۳۰۱۰۸۵
اقتصادنیوز : باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک نوشت: پنتاگون اعلام کرد نیروهای ائتلاف (به اصطلاح) ضدداعش به فرماندهی آمریکا حمله هوایی را به مواضع یک گروه وابسته به القاعده در شمال غرب سوریه انجام داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،پنتاگون در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که نیروهای ائتلاف (به اصطلاح) ضدداعش به فرماندهی آمریکا مسئول حمله هوایی علیه رهبران یک گروه وابسته به القاعده در ادلب، شمال غرب سوریه، که در ساعات اولیه امروز صورت گرفت، است.

رسانه‌های محلی سوریه در ساعات اولیه امروز خبر دادند به ستاد فرماندهی یکی از گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در استان ادلب سوریه حمله هوایی صورت گرفته است که بر اثر آن ۴۰ نفر کشته شده‌اند. در این حمله یک ساختمان دو طبقه مورد هدف قرار گرفت که چندین تن از فرماندهان تروریست در آن در حال برگزاری جلسه‌ای بودند.

این حمله هوایی که مشخص نیست با موشک و یا هواپیما صورت گرفته است تنها چند ساعت پس از آغاز آتش‌بس اعلام شده از سوی دولت سوریه روی داد.

پیش از این، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی سوریه اعلام کرده بود ارتش این کشور با آتش‌بس از بامداد روز ۳۱ آگوست (شنبه، ۹ شهریور) در منطقه به منظور کاهش تنش در ادلب موافقت کرده است. این منبع گفت این موافقت با حفظ واکنش به هرگونه نقض آتش‌بس از سوی تروریست‌هاست.

مرکز آشتی روسیه در سوریه نیز روز جمعه اعلام کرده بود دولت سوریه تصمیم گرفته تا از روز سی‌ویکم آگوست (شنبه) آتش‌بس یکجانبه‌ای را در ادلب برقرار کند.

در پنجم اوت ارتش سوریه با حمله به ادلب چندین روستا و شهرک و همچنین شهر خان شیخون را که از سال ۲۰۱۵ در تصرف تروریست‌ها بود آزاد کرد. استان ادلب آخرین منطقه در سوریه است که جنگ در آن ادامه دارد. این منطقه به محل تجمع تروریست‌هایی که از سایر بخش‌های این کشور گریخته‌اند تبدیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید