هشدار در مورد هوش مصنوعی

کدخبر: ۳۰۱۰۸۷
اقتصاد نیوز:ایلان ماسک در تازه ترین اظهارات خود هوش مصنوعی را بسیار برتر از باهوش ترین انسان دانسته و تفاوت هوش انسانی با هوش مصنوعی را همانند تفاوت بین انسان ها و شامپانزه ها توصیف کرده است.
هشدار در مورد هوش مصنوعی

به گزارش اقتصاد نیوز، ماسک می گوید درک عوام از هوش مصنوعی اشتباه است. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در مصاحبه ای با مدیرعامل گروه علی بابا «جک ما» (Jack Ma) در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی در شانگهای گفت:

«فکر می کنم مردم توانایی های هوش مصنوعی را دست کم گرفته اند. هوش مصنوعی توانایی های بسیار بالایی دارد و از باهوش ترین انسان نیز باهوش تر است.»

او در ادامه تفاوت بین AI با هوش انسانی را با تفاوت بین انسان و شامپانزه تشبیه کرد:«یک شامپانزه می تواند ما را درک کند؟ نه. از نظر آنها ما موجودات بیگانه هستیم. آنها فقط توانایی درک همنوعانشان را دارند.»

تفاوت فاحش بین هوش مصنوعی و هوش انسانی ماسک را نگران آینده بشر کرده. او امیدوار است ربات ها در آینده دست دوستی به طرف انسان ها دراز کنند.

او معتقد است در آینده شغل ها مفهوم کنونی خود را از دست خواهند داد:

«ربات ها تمام کارها را انجام خواهد داد و در آینده دیگر شغلی برای انسان ها وجود نخواهد داشت. تنها شغلی که در امان است برنامه نویسی AI است که آن هم سرانجام توسط ربات ها انجام خواهد شد.»

او به مردم توصیه می کند به دنبال یادگیری علوم مهندسی، فیزیک، هنر و به طور کلی شغل هایی بروند که ارتباطات اجتماعی در آنها زیاد است:

«ما ذاتاً تعامل با یکدیگر را دوست داریم. بنابراین اگر کاری می کنید که در آن با دیگران در ارتباط هستید احتمالاً مسیر درستی را انتخاب کرده اید.»

گفته می شود در آینده نزدیک هوش مصنوعی جای انسان را در بسیاری از شغل ها خواهد گرفت. گزارشی که اوایل سال جاری میلادی منتشر شده نشان می دهد تا سال 2030 به احتمال زیاد 36 میلیون ربات شاغل جای انسان ها را بگیرند.

در گزارش فوق آمده شغل هایی که به نیروی فیزیکی و ادراکی بالایی نیاز دارند بیشتر در معرض جایگزینی توسط ربات ها قرار دارند. در عوض شغل هایی که نیاز به خلاقیت و ارتباطات اجتماعی بیشتری دارند از گزند هوش مصنوعی در امان هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید