وال‌استرت ژورنال؛

اختلاف بن‌سلمان با همپیمان کلید‌ی‌اش بالا گرفت

کدخبر: ۳۰۱۱۸۱
اقتصادنیوز؛ وال‌استریت ژورنال با اشاره به عزل و نصب ها در عربستان نوشت: ولیعهد سعودی، الفالح را مسئول عدم پیشرفت در اصلاحات اقتصادی عربستان می‌داند.
اختلاف بن‌سلمان با همپیمان کلید‌ی‌اش بالا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ روزنامه "وال‌استریت ژورنال" با اشاره به عزل و نصب ها در عربستان توسط "ملک سلمان" شاه این کشور نوشت: "خالد الفالح" یکی از طراحان برنامه اقتصاد فرانفتی عربستان و همپیمان کلیدی "محمد بن سلمان"، جایگاه خود را به عنوان تصمیم گیرنده اصلی در حوزه صنعت از دست داد.

این روزنامه آمریکایی امروز (یکشنبه) به نقل از برخی مقامات سعودی افزود، این اقدام به علت ناکامی وی در پیشبرد طرح های اصلاحاتی عربستان بوده است.

هم پیمان کلیدی بن سلمان محدود شد

براساس این گزارش، الفالح وزیر انرژی باقی می ماند، اما پست وزارت صنایع که حوزه گسترده تری است، از وی گرفته شد. دولت سعودی "بندر الخرایف" مدیر ارشد اجرایی "گروه الخرایف" را به سمت وزارت تازه تاسیس صنعت و معادن تعیین کرده است.  

وال‌استریت ژورنال نوشت: الفالح هم‌پیمان کلیدی بن سلمان ولیعهد سعودی بود و در زمینه اقتصادی وی را راهنمایی می کرد. زمانی که الفالح در سال ۲۰۱۶ به عنوان وزیر انرژی منصوب شد، مسئولیت در دو بخش صنعت و معدن را نیز بر عهده گرفت.

به گفته مقامات سعودی، ولیعهد سعودی، الفالح را مسئول عدم پیشرفت در اصلاحات اقتصادی عربستان می داند.

به نوشته وال استریت ژورنال، پست های الفالح به عنوان رییس شرکت "آرامکو" و رییس هیات عربستان در "اوپک" همچنان باقی است.

براساس احکام منتشر شده در رسانه های حکومتی عربستان، دولت این کشور رییس و معاون دربار سلطنتی را نیز تغییر داده و رییس جدیدی را برای کمیته مبارزه با فساد تعیین کرده است.

عربستان در پی دستگیری دهها تاجر سعودی در سال ۲۰۱۷ و همچنین پس از قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار برجسته سعودی در سال گذشته، تلاش ناکامی برای جذب سرمایه گذاری در زمینه تولید و دیگر بخش های نیروی انسانی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید