علت طلاق در سنین بالا

کدخبر: ۳۰۱۲۴۶
مشهد - مشاور سازمان ملی جوانان گفت: طبق آمار، طلاق در سنین بالا بیشتر است، زیرا هنوز سن طلایی ازدواج درک نشده و زوجین در بن‌بست‌ها گرفتار شده‌اند.
علت طلاق در سنین بالا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر، چهارمین نشست تبیینی زن و خانواده در اندیشه رهبر انقلاب، عصر امروز در مشهد مقدس برگزار شد.

فروغ نیلچی‌زاده ، مشاور سازمان ملی جوانان در امور دختران، زنان و خانواده در نشست زن و خانواده گفت: در ظهور و افول تمدن‌ها مهم‌ترین عامل شناخت انسان است. اگر انسان را اصل قرار دهی، جامعه و تمدنی شکل نمی‌گیرد، در دنیای پست مدرن امروز، اصل، جامعه فرد است اما در اسلام چنین چیزی گفته نمی‌شود بلکه بر اساس خانواده جامعه شکل می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه محبوب‌ترین سازه از نظر اسلام خانواده است که با ازدواج شکل می‌گیرد، اظهار کرد: مادر، اصل بنیان خانواده است. قداست در حریم ناب زوجیت و ازدواج، حرف اول را می‌زند.

مشاور سازمان ملی جوانان در امور دختران، زنان و خانواده با بیان اینکه ازدواج زود و به‌موقع، انسان را از آسیب‌ها و فکرهای آسیب‌رسان نجات می‌دهد، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد ازدواج در سنین بالا با طلاق بیشتری روبرو است.

این مشاور خانواده اظهار کرد: در قانون زوجیت، تفکر تغییر همسر در زندگی مشترک اشتباه است و باید تغییر در خود فرد باشد.

وی با بیان اینکه سن ازدواج در کلان شهرها بیشتر از شهرهای کوچک است، گفت: طبق آمار 5 ساله اخیر، در کشور ما، طلاق در سنین بالا بیشتر است؛ زیرا زوجین هنوز سن طلایی ازدواج را درک نکرده و در بن‌بست‌ها گرفتار شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید