ترکیه، واشنگتن را تهدید کرد: اس-۴۰۰ بیشتری می‌خریم

کدخبر: ۳۰۱۴۰۷
اقتصادنیوز :وزیر امور خارجه ترکیه گفت چنانچه آمریکا سامانه پاتریوت را به آنکارا نفروشد، این کشور سامانه اس-۴۰۰ بیشتری از روسیه خریداری می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز آمریکا را تهدید کرد چنانچه سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به آنکارا نفروشد، این کشور ممکن است سامانه اس-۴۰۰ بیشتری از روسیه بخرد.

چاووش‌اوغلو گفت: «امروز ما به سیستم‌های بیشتری نیاز داریم تا زمانیکه بتوانیم خودمان آن‌ها را بسازیم. اگر بتوانیم از آمریکا بخریم، سامانه پاتریوت خریداری می‌کنیم. اگر نه، پس ما اس-۴۰۰ بیشتری از روسیه می‌گیریم. ما یک کشور مستقل هستیم».

بنا به گفته وزیر امور خارجه ترکیه، در حال حاضر، آنکارا و مسکو در حال مذاکره بر سر خرید جت‌های جنگنده سوخو-۵۷ و سوخو-۳۵ هستند. هرچند، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از بازدید از نمایشگاه هوایی مکس مسکو تایید کرد که مذاکرات برای تحویل جنگنده‌های روسی سوخو-۵۵ در حال انجام است.

پیش از این، واشنگتن تصمیم خود را برای معلق‌ ساختن مشارکت ترکیه در برنامه بین المللی جنگنده‌های اف-۳۵ اعلام کرده و افزوده بود این کشور تا آخر مارس ۲۰۲۰ به طور کامل از این پروژه کنار گذاشته خواهد شد. این در حالی است که ترکیه سفارش خرید بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده اف-۳۵ را داده است.

آمریکا مخالف سرسخت خرید اس-۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه بود و مدعی است این سامانه با تسلیحات دفاع هوایی ناتو سازگاری ندارد و ممکن است عملیات هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ را به خطر اندازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید