واعظ آشتیانی: احمدی‌نژاد برای اینکه مطهری در لیست اصولگراها باشد هزینه کرد

کدخبر: ۳۰۱۴۸۷
اقتصادنیوز: فعال سیاسی اصولگرا گفت:اگر اصولگرایان پیروز مجلس یازدهم شوند، در انتخاب ریاست‌جمهوری هم شانس بیشتری خواهند داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتماد آنلاین، امیررضا واعظ‌آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگوی خود به نکاتی درباره ضرورت گستردگی چتر اصولگرا و اصلاح طلبی، فضای رقابتی اصولگرایان برای انتخابات 98 و ...پرداخته است. بخشی از این گفتگو را در ادامه بخوانید

*اینکه چتر اصولگرایی یا چتر اصلاح‌طلبی باز است، نان نمی‌شود! اینها عملکرد نمی‌شود! عملکرد در عملِ درست و عملِ کارشناسی و منطقی است. به سمتی برویم که برای مردم کار کنیم. دعواهای سیاسی را کنار بگذاریم. واقعاً وقتی فکر می‌کنیم، می‌بینیم گروه‌های سیاسی عمرشان را به بازی‌های سیاسی می‌گذرانند و صرف بگومگوها، توهین‌ کردن‌ها و تهمت ‌زدن‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی می‌کنند، که چه شود؟

*اینکه اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان چه می‌گویند، سرگرمی است! مردم هم از این حرف‌ها خسته شده‌اند. مردم دیگر دنبال این نیستند که اصلاح‌طلب چه می‌گوید، اصولگرا چه می‌گوید. مردم می‌خواهند کسانی را انتخاب کنند که به دنبال نوآوری باشند، به دنبال جامعه‌ای کارآمد و بانشاط باشند، به دنبال این باشند که ارزش‌های نظام و انقلاب برایشان محترم باشد. هر ازگاهی هم شاهد این هستیم که یک حزب و یک تشکیلاتی نزدیک انتخابات سر بلند می‌کند، حرف‌های تکراری دیگران را با ادبیات متفاوتی مطرح می‌کند... نه، دیگر مردم علاقه‌ای به شنیدن حرف‌های بیهوده و تکراری ندارند.

فضای رقابتی به ‌نفع اصولگرایان است

*در شرایط فعلی تا انتخابات حدود پنج ماه دیگر فرصت باقی است و تاکنون هم مشخص شده که فضای رقابتی به ‌نفع اصولگرایان است. اگر اصولگرایان یا هر گروه سیاسی دیگری به خوبی بتواند این مدت فضای موجود را مدیریت کند، می‌توانیم بگوییم که برنده این انتخابات خواهد بود.

*البته اعتقاد من این است که اصولگرایان اگر به ‌طور نسبی، نه مطلق، تفاهم و منطقی را در انتخابات ایجاد کنند، می‌توانند سهم خوبی از صندلی‌های مجلس را به دست آورند. مگر اینکه احیاناً خودزنی‌هایی صورت بگیرد یا افرادی که برای لیست انتخاب می‌شوند، افرادی نباشند که مردم را قانع ‌کنند یا اینکه برخی از گروه‌ها سهم‌خواه باشند و بخواهند سهم‌خواهی کنند. اگر این دست اتفاقات رخ دهد، شانس موفقیت‌شان قطعاً کمتر خواهد بود. 

اصولگرایان پیروز مجلس یازدهم شوند، در انتخاب ریاست‌جمهوری هم شانس بیشتری خواهند داشت

*اگر فرض را بر این بگذاریم که اصولگرایان مجلس یازدهم را در دست بگیرند، می‌توانیم بگوییم در انتخابات ریاست جمهوری شانس بیشتری خواهند داشت. فضای سیاسی دگرگون خواهد شد. حداقل در سیاست خارجی‌ قطعاً تغییراتی به وجود خواهد آمد.

احمدی‌نژاد برای اینکه مطهری در لیست باشد هزینه کرد

* به یاد دارم آقای مطهری با اصرار آقای احمدی‌نژاد در لیست قرار گرفت؛ یعنی حتی آقای احمدی‌نژاد برای اینکه ایشان در لیست باشد هزینه هم کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید