در اثر انفجار مین؛

نظامی آمریکایی در عراق کشته شد

کدخبر: ۳۰۱۵۱۵
اقتصادنیوز؛ یک عضو سنتکام (فرماندهی مرکزی نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه) در اثر انفجار مین کشته شد.
نظامی آمریکایی در عراق کشته شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ یک نظامی آمریکایی امروز سه‌شنبه در شمال عراق هنگام خنثی‌سازی یک بسته انفجاری جان خود را از دست داد.

به گزارش وبگاه خبری «الغد برس» عراق، این نظامی، کارمند یک شرکت خنثی‌سازی مین آمریکایی است که امروز هنگام خنثی‌سازی بسته‌ای انفجاری در جنوب موصل (مرکز استان نینوی) کشته شد. 

یک منبع امنیتی با اعلام این خبر، توضیح داد که بسته انفجاری «در روستای تل الشعیر در منطقه القیاره در جنوب موصل بود که کارمند آمریکایی هنگام خنثی‌سازی آن کشته شد».

نوزدهم مرداد ماه نیز ائتلاف بین‌المللی آمریکا در عراق، در بیانیه‌ای از کشته شدن یکی از نظامیان آمریکایی در شمال عراق خبر داده و اعلام کرده بود که او حین مأموریت ارائه مشاوره به نیروهای عراقی در استان نینوی (شمال) کشته شده است.

در خارج از عراق و مشخصاً در کشور افغانستان نیز طی یک ماه گذشته دست‌کم پنج نظامی تروریست آمریکایی در افغانستان نیز کشته شده‌اند. شمار کشته‌شدگان آمریکایی از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی در این کشور نیز به دوازده نفر رسیده است.

***

مجلس شورای اسلامی ایران سوم اردیبهشت (۱۳۹۸) در واکنش به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در درج نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، اعلام کرد که نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام) در منطقه را «تروریستی» می‌داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید