حضور بازیگر مشهور در تبلیغ نژاد پرستانه حاشیه ساز شد

کدخبر: ۳۰۱۵۵۳
اقتصاد نیوز:شرکت مشهور دیور اخیرا تبلیغاتی را برای عطر جدید خود انجام داده است که با المان هایی نژادپرستانه همراه شده یا حداقل افراد مختلف چنین پنداشتی از این تبلیغ داشته اند. اما نکته مهم در این تبلیغ حضور بازیگر سرشناس هالیوود؛ جانی دپ است.
حضور بازیگر مشهور در تبلیغ نژاد پرستانه حاشیه ساز شد

به گزارشاقتصاد نیوز و به نقل از انتخاب، برند دیور با افراد سرشناسی از شارلیز ترون تا جسیکا آلبا همکاری کرده است اما به نظر می رسد همکاری با جانی دپ چندان خوب پیش نرفته است.

این شرکت کالاهای لوکس فرانسوی ، تیزری را برای عطر مردانه خود Sauvage منتشر کرد که شامل یک فرد با لباسهای محلی بومیان آمریکا بود. جانی دپ نیز در بخشی از مبارزات با این فرد حضور داشت و نام تیزر نیز "ما سرزمین هستیم"  بود. درمورد این تیزر گفته شده که قرار است این تیزر نوعی ادای دین به فرهنگ بومیان آمریکا باشد و حتی این تیزر به همراه مشاوران بومی آمریکا تهیه شده است. اما این تبلیغ با توجه به محتوا و نام عطر مذکور با انتقادات سنگینی رو به رو شد.

جانی دپ

دکتر ادرین کین ، یک فعال در حوزه حقوق بومییان آمریکا یکی از منتقدان جدی این پروژه است که حتی نام آن را توهین آمیز می داند. Sauvage در زبان فرانسه دارای معانی مختلفی است ، از جمله وحشی. البته جالب است بدانید که این عطر جدید نیست؛ این محصول از اواسط دهه 1960 توسط دیور تولید شده است.

اگرچه دیور تمامی این اتهامات را رد کرده و هر نوع توهین به بومیان ایالات متحده را رد می کند اما جالب است که جانی دپ برابر منتقدان سکوت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید