امام‌جمعه تهران: کرکس سفید آمریکا پرهایش ریخته و زیر چشمانش کبود است

کدخبر: ۳۰۱۸۹۶
اقتصادنیوز: محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی، اظهار داشت: این تصمیم باصلابت ثمرات بهتری برای ما از دو گام قبلی خواهد داشت و دیگر به وعده‌های پوچ توجهی نمی‌کنیم.
امام‌جمعه تهران: کرکس سفید آمریکا پرهایش ریخته و زیر چشمانش کبود است

به گزارش اقتصادنیوز، حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: در مکتب امام حسین (ع) سیمای مؤمن، مجاهد و برگزیده در پیشگاه خداوند را می‌توانید مشاهده کنید. بی جهت نبود که همه انبیا و اولیا در طول تاریخ چشم امیدشان به این نام دلآرا بود.

اهم اظهارات علی‌اکبری را به نقل از مهر، ایرنا و ایلنا بخوانید:

* امام حسین (ع) به صورت متفاوت وارد میدان جنگ شدند در حالی که رسالت ائمه و انبیا را بر دوش داشتند و کاری کارستان کردند و حق جهاد را برآورده کردند. اهل بیت ایشان هم مهیای نقش آفرینی در آن مقطع حساس تاریخ بودند و رسالت خود را به خوبی انجام دادند.

* ابا عبدالله با همه وجود و با همه عزیزانش وارد میدان جنگ شد و مکتبی را در اختیار ما گذاشت که افراد با بصیرت آن را به خوبی درک می‌کنند.

* امام راحل ظرفیت‌های مکتب حسینی را بیش از هر کسی می‌دانستند و این آموزه‌های حسینی ملت ما را بسیج کرد و ملت ما شاگردان شایسته ای برای مکتب امام حسین (ع) بودند. ریشه و بنیان انقلاب اسلامی ما حسینی است و در چله گذشته هم ادامه یافت و معجزه این آموزه‌ها را در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خود به خوبی دیدیم.

* جامعه ما هرگز این درس‌ها را فراموش نمی‌کند و بر روی زمین نمی‌گذارد و مقدمات را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم می‌کنند.

* (با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی): جمهوری اسلامی ایران تصمیم خود را گرفته است و مرحله به مرحله تصمیمات خود را اجرا می‌کند. تنها موضوعی که می‌تواند حاصلی از مذاکرات داشته باشد عمل اروپایی‌ها است.

گام سوم ثمرات بهتری برای ما خواهد داشت

* این تصمیم باصلابت ثمرات بهتری برای ما از دو گام قبلی خواهد داشت. ملت ما به وعده‌های پوچ و خیالی وقعی نمی‌نهد و با اروپا هم به مذاکرات ادامه می‌دهد ولی بدبینانه و با دقت. چیزی که فقط می‌تواند حاصلی از این مذاکرات داشته باشد عمل است نه وعده؛ آنها باید به ۱۱ تعهد خود عمل کنند. انشالله این منطق حسینی ما را به همه آرمان‌هایمان خواهد رساند و باید مقاومت کنیم و این مقاومت فعال زیمنه گشایش‌های فراوانی برای ما خواهدبود.

* دشمن درجه یک ملت ایران که نمونه تبار یزیدی است می‌بینید که در چه وضعیتی است. امروز در آمریکا در مورد افول اجماع وجود دارد و در این زمینه آینده شناسی می‌کنند که امریکا دیگر حتی کشور ۱۰ سال پیش هم نیست. دنیا دارد به عصر پسا آمریکا فکر می‌کند.

* آمریکا دیگر آن قدرت اقتصادی و سیاسی و توان تاثیرگذاری را ندارد و در مجله‌ای معتبر خودشان نوشتند پایان هژمونی آمریکا، و عکس این کرکس سفید که نماد آمریکایی است را کشیدند که پرهایش ریخته و زیر چشمانش کبود است. هیات حاکمه ایالات متحده با گرفتار شدن به بیماری سرگشتگی استراتژیک و راهبری آخرین تلاش‌هایش را می‌کند که چهره ابر قدرتی خود را حفظ کند اما دیگر امکان پذیر نیست.

* گویی این ترامپ که با شعار جلوگیری از افول آمریکا به میدان آمد، آمده که تیر خلاص را به حیثیت آمریکا بزند. حیثیتی برای آمریکا در سطح جهان باقی نمانده است. شما مشاهده می‌کنید ایستادگی ملت ایران افول آمریکا را تسریع کرده و شکل گیری بلوک مقاومت نفوذ منطقه‌ای او را کاهش داده است و این افول حاصل تکبر و فساد است. درخشش این ملت عزیز افول آمریکا را تسریع می‌کند. در منطقه‌ هم ثمرات آن را مشاهده می‌کنید. آن جنگ نیابتی که با ۸۰ درصد اشغالی سرزمین سوریه و آن همه سرمایه گذاری آمریکایی به وجود آمد، مشاهده می‌کنید که چند نقطه باقی مانده است. روحیه‌ای در مردم آنجا است که می‌خواهند بلندی‌های جولان آزاد شود.

* شرایط جدید اقتدار اجتماعی و حماقت اسرائیلی ها را می‌بینید و عراق دارد به سمت ساختن خودش پیش می‌رود و در یمن سرافراز ملاحظه می‌کنید که ائتلاف موهوم آمریکایی با محوریت سعودی به جایی نرسیده است. یمن به پنجمین سال مقاومت خود رسیده و دنبال راه برون رفت هستند و اخیرا نمایندگانشان برای تشکر خدمت رهبری معظم  آمدند. اخیرا که نتانیاهو نیاز داشت عملیاتی انجام دهد دیدید چه نتیجه‌ای برایشان داشت و دو سه هفته است که دارند کابوس موشک‌ها را می‌بینند.

* در فلسطین هم راهپیمایی بازگشت هفتگی ادامه یافته و وحدت برقرار شده و صدای مقاومت از فلسطین  بلندتر از همیشه به گوش می‌رسد و نامه حماس هم به رهبری معظم را دیدید. نمونه فراوان است. ایران قهرمان سربلند خودمان هم از میان همه این توطئه‌ها با صبر حسینی با یک نظام و رهبر حسینی و با ذخایر انسانی عالی و موقعیت عالی جهانی در حال بالیدن و شکفتن است. این ملت بصیر باهوش با مقاومت و صبر خودشان تمام توطئه‌های آمریکایی را خنثی کردند و فکر می‌کردند سال گذشته ۲۲ بهمن اینجا خواهند بود و امروز دیپلماسی التماسی و میانجی فرستادن آن‌ها را می‌بینید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید