آتش سوزی در خوابگاه ریحانه مهار شد

کدخبر: ۳۰۲۱۰۵
اقتصادنیوز: آتش سوزی در خوابگاه ریحانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توسط آتش نشانان مهارشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این حادثه امروز شنبه خسارت جانی نداشته و میزان خسارت وارد شده به واحد مورد نظر هنوز اعلام نشده است.

در هشتم مردادماه امسال نیز یکی از واحدهای خوابگاه ریحانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دچار حریق شد که مسوولان دانشگاه علت آن را گرما و نوسان برق اعلام کردند.

خوابگاه ریحانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی از خوابگاه های ملکی دانشگاه در بندرعباس است که نوساز بوده و دارای پروانه ساخت و پایان کار می باشد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عصر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از بی تفاوتی مسوولان نسبت به امنیت خوابگاه های دانشجویی و سلامت دانشجویان، گفت: این بار نیز آتش سوزی به دلیل نوسان برق و اتصال سیم کولر یکی از واحدهای این خوابگاه اتفاق افتاده است.

حسن کریم رحیمی با بیان اینکه آتش سوزی حوالی ساعت پنج صبح اتفاق افتاده، بیان داشت: بر اثر این حادثه، تمام بخش های این واحد در آتش سوخت و به دلیل شدت دود و استرس ناشی از آتش سوزی، چند نفر از دانشجویان بیهوش شدند.

وی افزود: چند ماه پیش نیز یک حادثه مشابه در این خوابگاه رخ داد و با توجه به این شرایط باید مسوولان دانشگاه نظارت بیشتری نسبت به ابنیه و تاسیسات خوابگاه های دانشجویی داشته باشند.

رحیمی گفت: مسوولان دانشگاه به حضور دانشجویان در خوابگاه در فصل تابستان معترض هستند، در حالی که دانشجویان پزشکی با توجه به رشته شان باید در خوابگاه بمانند و به فعالیت علمی و تخصصی بپردازند.

دانشجویان خوابگاه ریحانه به محل دیگری منتقل شدند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به دو بار حادثه آتش سوزی در یکماه اخیر در این خوابگاه، دانشجویان به دستور رئیس دانشگاه تا اطلاع ثانوی و به‌ طور موقت جهت بررسی سیستم برق‌کشی خوابگاه، به خوابگاه دیگری منتقل شدند.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در زمان وقوع این حادثه، ۱۷ دانشجو در خوابگاه حضور داشتند و از همان دقایق اولیه رئیس دانشگاه و معاونت دانشجویی برای پیگیری حال دانشجوها و بررسی علت آتش‌سوزی در محل حاضر شدند.

وی تاکید کرد: این حادثه در اسرع وقت در محل اطفاء شده و هیچ خسارت جانی و مالی به دنبال نداشته است.

به گفته نوروزیان حضور دانشجویان رشته پزشکی در خوابگاه ها در فصل تابستان بلامانع است و دانشگاه همواره حمایت های لازم را از دانشجویان انجام می دهد، اما با توجه به دستورالعمل های موجود دانشجویان دیگر رشته ها نمی توانند در فصل تابستان در خوابگاه حضور داشته باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید