ظریف: تجاوزگران افغانستان را ترک کنند

کدخبر: ۳۰۲۲۳۵
وزیر خارجه ایران با ابراز نگرانی از وضعیت جاری در افغانستان، گفت: از نظر ما تجاوزگران و اشغالگران باید شکست را بپذیرند و هر چه سریعتر افغانستان را ترک کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از وضعیت جاری در افغانستان، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد که بیگانگان و تجاوزگران ممکن است از وضعیت تازه در این کشور سوء استفاده کرده و دور جدیدی از کشتار و خونریزی در افغانستان به راه بیندازند.

ظریف افزود: از نظر ما تجاوزگران و اشغالگران باید شکست را بپذیرند و هر چه سریعتر افغانستان را ترک کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه طرفهای درگیر درخواست می کند که خویشتنداری پیشه کنند و از برادر کشی دست برداشته و تارسیدن به یک توافق آتش بس دائم و آشتی ملی از ریختن خون بیگناهان و افراد غیر نظامی بطور جدی خودداری کنند.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به حاکمیت افغانستان و تاکید بر ضرورت مالکیت و هدایت هر روند صلح توسط آحاد مردم افغانستان، آمادگی دارد در یک ابتکار منطقه ای در کنار همسایگان، دولت و همه گروههای افغانستانی در جهت جلوگیری از ریخته شدن خون بیگناهان و برای تسهیل در نیل به یک توافق پایدار با همه طرفهای درگیر در افغانستان مشورت و مذاکره نماید و از هیچ کوشش صادقانه و بیطرفانه ای در این راستا دریغ نخواهد نکرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید