سخنگوی وزارت خارجه خبر داد:

رفع توقیف نفتکش انگلیسی در آخرین مرحله حقوقی است

کدخبر: ۳۰۲۲۳۹
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اظهار کرد: اقدامات لازم برای رفع توقیف نفتکش انگلیسی در حال انجام است و این موضوع در حال طی کردن آخرین مراحل قضایی و حقوقی خود است.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیدعباس موسوی در تشریح آخرین وضعیت توقیف نفتکش انگلیسی در ایران با اعلام مطلب فوق تصریح کرد: امیدواریم هر چه زودتر مراحل مورد اشاره طی شود و این کشتی از توقیف دربیاید.

این دیپلمات کشورمان همچنین در مورد آخرین وضعیت کشتی آدریان دریا و مباحث مطرح شده در ارتباط با آن گفت: ما از همان ابتدا گفته بودیم که مقصد این کشتی را ما تعیین می‌کنیم و همین کار را انجام دادیم. ما محموله این کشتی را در سطح دریا فروختیم و اقدامات حقوقی که لازم بود انجام شود که این نفتکش بتواند به راه خود ادامه دهد و محموله خود را به مقصد برساند، انجام شده است.

موسوی در ادامه گفت‌وگوی خود با شبکه خبر با بیان اینکه همانطور که مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کردند ایران علی‌رغم برخی از فشارها نفت خود را می‌فروشد و اقدامات ایضایی اثری در این ارتباط نخواهد داشت، افزود: کسانی که در این زمینه به ایران فشار می‌آوردند و تلاش دارند که مانع از فروش نفت ایران شوند با این اقدامات خود را بیشتر در سطح جامع بین‌المللی منزوی می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه این کشتی به مقصد خود رفته و نفت آن فروخته شده است، گفت: اکنون این کشتی در یکی سواحل مدیترانه پهلو گرفته است و در حال برنامه‌ریزی برای آینده است که البته در این مورد صاحب کشتی تصمیم می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید