وزیر خارجه آمریکا: ایالات متحده امیدوار است طی روزهای آینده به مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی بازگردد

کدخبر: ۳۰۲۲۹۳
اقتصاد نیوز: وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرده است که طی روزهای آینده مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی از سرگرفته شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده امیدوار است طی روزهای آینده به مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی بازگردد.

مذاکرات با هدف برچیدن برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی از زمان شکست دومین دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه فوریه در ویتنام، متوقف شده است.

ترامپ و کیم بار دیگر در ماه ژوئن در مرز دو کره دیدار و موافقت کردند تا مذاکرات در سطح کارگروه ها مجددا از سرگرفته شود ولی این مساله تاکنون اتفاق نیفتاده است.

پامپئو در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: می دانیم که کیم همچنان به تعهد خود برای خلع سلاح پایبند بوده است. امیدواریم که طی روزهای آینده یا شاید هفته های آینده به میز مذاکره با آنها بازگردیم. این بهترین دستاورد و نتیجه خواهد بود.

کره شمالی طی هفته های اخیر موشک های کوتاه برد متعددی را شلیک کرده است. این اقدام در اعتراض به مانورهای مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی بوده است.

پامپئو ضمن ناامید کننده توصیف کردن این اقدام کره شمالی، گفت: رهبر کره شمالی تعهداتی را که به ترامپ داده بود، نقض نکرده است و هدف آمریکا همچنان یک روند راستی آزمایی شده برای خلع سلاح کره شمالی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: تصور می کنم ترامپ بسیار مایوس خواهد شد اگر کیم به میز مذاکره بازنگردد یا آزمایش های موشکی انجام دهد که مغایر با توافقنامه هایی است که بین آنها حاصل شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید