عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده جرم محسوب می‌شود

کدخبر: ۳۰۲۳۰۳
​اقتصاد نیوز:سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده به مشتریان جرم محسوب می‌شود و قانون برای آن مجازات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.
عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده جرم محسوب می‌شود

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص اینکه خودروسازان داخلی در تحویل خودروهای پیش فروش شده به مشتریان خود بدقولی کرده‌اند، عنوان کرد کنترل نشدن بازار باعث افزایش قیمت خودرو و کالاهایی چون مواد غذایی، کاغذ و لوازم یدکی شد که این موضوع یکی از مشکلات اساسی در کشور محسوب می‌شود. وی افزود هرچند دشمن با اعمال تحریم‌های متعدد قصد داشت در کشور مشکلات زیادی را ایجاد کند، اما عده‌ای در داخل کشور با ایجاد گرانی و همچنین تنش در بازار باعث شدند چنین وضعیتی تشدید شود. این نماینده مجلس تاکید کرد به تعداد محدودی از نمایندگی‌ها حدود 180 هزار خودرو داده شد که آنها با احتکار این خودروها باعث افزایش قیمت شده و سودهای میلیاردی را کسب کردند.

حسن نوروزی بیان کرد بسیاری از مشتریان برای خرید خودرو مورد نظر خود مراحل ثبت نام را انجام دادند و حتی پول خودرو را نیز به صورت کامل پرداخت کردند، اما با این وجود هم خودروسازان به آنها خودرویی را تحویل نداده‌اند. وی در ادامه افزود:

دو شرکت سایپا و ایران خودرو می‌بایست چندین هزار دستگاه خودرو را به دست مشتریان برسانند. در حالی که اما و اگرهای بسیاری برای نحوه برخورد خودروسازان در رابطه با عمل به تعهدات وجود دارد، ضمن چنین مسائلی، این خودروسازان هم‌اکنون نیز به طرح‌های پیش فروش خودرو را ادامه می‌دهند که باعث می‌شود تعادل در بازار بر هم بخورد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه اظهار کرد طبق قانون عدم تحویل محصولات فروخته شده به مشتریان جرم محسوب می‌شود که این جرم دارای مجازات بوده و حتی چنین موضوعی در لایحه تجارت جدید نیز قید شده است. وی تاکید کرد نحوه رفتار خودروسازان در خصوص عدم تحویل خودرو به مشتریان به نوعی فساد فی‌الارض است؛ زیرا چنین موضوعی باعث بر هم خوردن تعادل بازار، عدم تعادل در اقتصاد، ضرر به مردم و انقلاب اسلامی و کمک به سوداگری است که قطعا نارضایتی مردم را به همراه دارد. این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد از لحاظ قانونی خودروسازان موظف هستند تا خودروهای پیش فروش شده را به مشتریان تحویل دهند، اما با توجه به اینکه برای انجام تعهدات خود اقدام نمی‌کنند، می‌توان این موضوع را بررسی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید