قطع آب در برخی از نقاط خرمشهر

کدخبر: ۳۰۲۳۳۸
اقتصادنیوز : قطعی و افت فشار آب آشامیدنی در برخی از مناطق روستایی و حاشیه شهر خرمشهر مشکلات مردم این شهر را در ایام عزاداری محرم دو چندان کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، قطعی آب آشامیدنی مناطق حاشیه شهر از جمله دربندشرقی و دربند غربی، سرحانیه، مصلاوی، سوره، جدیده و روستاهای مسیر شلمچه مردم را در روزهای محرم با وجود  نیاز مبرم مواکب، تکایا و حسینیه ها برای پخت و پز نذری با مشکل کم آبی مواجه کرده است.

عده ای از مردم مناطق روستایی و حاشیه شهر خرمشهر با گلایه از وجود نابسامانی در شبکه آب و از قطعی مکرر آب آشامیدنی شهر خبر می دهند و می گویند: از ابتدای ماه محرم تاکنون آب شرب در مناطق مختلف حاشیه شهر خرمشهر و روستاهای این شهرستان به طور مکرر و در ساعاتی از روز که مصرف آب لازم بوده قطع می شود.

یکی از اهالی ساکن منطقه دربند شرقی می گوید: مردم این منطقه در روزهای عادی با مشکل افت فشار آب مواجه هستند و در چند روز اخیر نیز قطع آب شرب ساعات ها به طول می انجامد.

حسین علقمی می گوید: در چند روز اکثر اهالی این منطقه نذری دارند و قطعی آب کار آنها را دشوار کرده است.

وی گفت: برای آب آشامیدنی مجبوریم آب شیرین بشکه ای خریداری کنیم اما برای پخت و پز و شست و شوی ظروف ساعت ها باید منتظر جاری شدن آب در لوله ها باشیم.

مهدی صفایی دیگر اهالی منطقه دربندشرقی می گوید: اهالی این منطقه شهدای زیادی برای دفاع از جمهوری اسلامی کرده و نامهربانی ها در روزهای عزاداری حق این مردم شهیدپرور نیست.

وی ضمن اظهار گله مندی از قطعی مکرر آب آشامیدنی در این منطقه گفت: این منطقه جزو مناطق شهر محسوب می شود اما از کمترین امکانات شهری بی بهره است.

صفایی با بیان اینکه مردم مرزنشین جهت حفظ مرزهای خود تمام کمبودها و نابسامانی های این شهرستان را تحمل کرده اند، گفت:  بهره مندی مردم از آب آشامیدنی حداقل خواسته ای که مردم این مرز و بوم از مسئولان ذیربط دارند.

مریم بچاری یکی از اهالی روستای جدیده خرمشهر می گوید: افت فشار شدید در طول شبانه روز در این منطقه باعث شده که اکثر آنها در ساعاتی از روز یا شب آب ذخیره کنند اما برای مصرف شبانه روزی با کمبود آب مواجه هستند.

وی گفت: در این روزها که اکثر مردم نذری دارند به مصرف آب نیاز دارند و در  روزهاب تاسوعا و عاشورا سه چرخه هایی که آب می فروشند  نیز کار خود را تعطیل کرده اند و آب توزیع نمی کنند.

یکی دیگر از اهالی دربند غربی می گوید: در این منطقه علاوه بر افت فشار قطعی مکرر آب باعث شده که بشکه ۲۰ لیتری آب آشامیدنی را با قیمت ۲۰ هزار ریال خریداری کنیم.

زینب دریساوی افزود: در هنگام قطع شدن آب با اداره امور آبفا تماس می گیریم آنها در جواب از شکستن لوله آب خبر می دهند این برای من سوال است که چندبار این لوله آب می شکند که در شبانه روز چهار تا پنچ بار آب قطع می شود.

رئیس امور آب و فاضلاب خرمشهر با تایید این مطلب گفت: متاسفانه آبفای روستایی در موقعیت ایستگاه شهدای شلمچه بدون اطلاع این اداره ۲ ایستگاه پمپ مکش روی خط ۴۰۰ میلیمتر آب شهری نصب کرده و هنگامی که این پمپ روشن می شود مناطق دربند و سرحانیه دچار افت شدید فشار می شوند.

غلامرضا پورجلالی افزود: روز گذشته این تذکر را به اداره امور آبفای روستایی داده ایم چون طبق قانون هیچ کس حق ندارد مستقیم روی خط آبرسانی پمپ نصب کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پی گیر این ماجرا هستیم گفت:آبفای روستایی بدون هماهنگی این اداره دست به کارهای غیر فنی و غیر اصولی در مسیر شلمچه زده و به فکر تبعات بعد از آن نیست.

رئیس اداره امور آبفای خرمشهر پیشتر در جلسه ستاد اربعین گفته بود: آبرسانی از طرح غدیر به این شهرستان به دلیل شکستگی در خط انتقال و واگذاری انشعاب های جدید به صنایع خرمشهر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه گفت: ۸۵  درصد آب آشامیدنی خرمشهر از آب الغدیر تامین و ۱۵ درصد مابقی نیز آب شیرین کن خرمشهر وارد شبکه می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خرمشهر در این خصوص گفت: نصب ایستگاه مکش بر روی خطوط آبرسانی ربطی به افت فشار آب در شبکه ندارد و آبفای شهری باید آب را در شبکه پمپاژ کند تا مناطق مذکوربا افت فشار مواجه نشوند.

حسین عسکری مجد افزود: روستاهای مسیر شلمچه نیز آب مورد نیاز دارند و باید به آنها آبرسانی کرد.

هفت هزار مشترک آب روستایی در ۴۵ روستای زیر پوشش تاسیسات آبرسانی شهید منصوری، شهدای غرب کارون و حفار شرقی وجود دارد.

۱۱ روستا در مسیر شلمچه با جمعیت ۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر در قالب سه هزار و ۴۹۳ خانوار و ۲هزار و ۶۸۱ مشترک آب وجود رد.

روستاهای 'دربند غربی، جدیده، سوره، سرحانیه سفلی، عریض، مصلاوی، ابوجدیع، مندوان، مفتی عریض، شهرک اول و سوم' از روستاهای مسیر شلمچه که با کمبود آب آشامیدنی بهداشتی مواجه هستند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید