معرفی پردرآمدترین بازیگران مرد سینمای جهان

کدخبر: ۳۰۲۳۵۰
​اقتصاد نیوز:وبسایت فوربس فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد دنیا در سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد که بر اساس آن دواین جانسون معروف به راک، رتبه ی نخست را از آن خود کرده.
معرفی پردرآمدترین بازیگران مرد سینمای جهان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از روزیاتو، جانسون، که این روزها اسپین-آف فیلم «سریع و خشن» (Fast and Furious) به نام «هابز و شاو» (Hobbs and Shaw) از او در حال اکران است، از ۱ ژوئن ۲۰۱۸ تا ۱ ژوئن ۲۰۱۹ ، توانسته ۸۹/۴ میلیون دلار درآمد کسب کند. جانسون سال گذشته در همین فهرست، بعد از جورج کلونی، در مقام دوم قرار گرفته بود و حالا موفق شده خود را به صدر این فهرست برساند.

جانسون از ژوئن ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸، توانسته بود ۱۲۴ میلیون دلار کسب درآمد کند که در تاریخ فهرست «صد سلبریتی» وبسایت فوربس، این بیشترین مبلغی بود که کسی موفق شده بود عمدتاً از راه بازیگری کسب کند. جورج کلونی از راه فروش محصولات کمپانی مشروب سازی اش به نام Casamigos توانسته بود با ۲۳۹ میلیون دلار درآمد در صدر فهرست سال ۲۰۱۸ قرار گیرد.

در فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد دنیا در سال ۲۰۱۹ ، در میان ۱۰ نفر ابتدایی، ۵ نفر از بازیگران دنیای سینمایی مارول هم به چشم می خورند: کریس همسورث (در نقش ثور)، رابرت داونی جونیور (در نقش مرد آهنی)، بردلی کوپر (صدا پیشه ی نقش راکت)، کریس ایوانز (در نقش کاپیتان آمریکا) و پل راد (در نقش مرد مورچه ای).

آدام سندلر هم به لطف قراردادی که با شبکه ی نتفلیکس برای چندین فیلم دارد، به این فهرست راه پیدا کرده. یکی از فیلم های سندلر برای شبکه ی نتفلیکس که امسال پخش شد، «معمای قتل» (Murder Mystery) بود که طبق اعلام شبکه ی نتفلیکس، ۷۳ میلیون کاربر آن را تماشا کردند.

در ادامه به ۵ نفر برتر این فهرست خواهیم پرداخت.

۵- جکی چان: ۵۸ میلیون دلار

 

پردرآمدترین بازیگران مرد دنیا در سال 2019

جکی چان امسال با فیلم چینی «شوالیه سایه ها: در میان یین و یانگ» (The Knight of Shadows: Between Yin and Yang) بر پرده ی سینماها حاضر شد. علاوه بر این، در حال حاضر چان فیلم «سفر به چین: معمای ماسک آهنین» (Journey to China: Mystery of the Iron Mask) را در کشور چین در حال اکران دارد.

۴- آکشی کومار: ۶۵ میلیون دلار

 

آکشی کومار، بازیگر سینمای بالیوود در حال حاضر فیلم «مأموریت مانگال» (Mission Mangal) را در حال اکران دارد که با فروش ۱۴ میلیون دلاری اش نقطه ی عطفی در گیشه ی سینمای هند به وجود آورده.

۳- رابرت داونی جونیور: ۶۶ میلیون دلار

 

رابرت داونی جونیور برای نقش مشهورش، «مرد آهنی» در دنیای سینمایی مارول دستمزدهای هنگفتی دریافت کرده. او برای بازی در فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) پیشاپیش ۲۰ میلیون دریافت کرد و علاوه بر این، ۸ درصد از درآمد حاصل از فروش این فیلم در سینما هم که معادل ۵۵ میلیون دلار است، به او تعلق خواهد گرفت. بنابراین، داونی جونیور در مجموع برای فیلم «پایان بازی» که آخرین حضور سینمایی او در نقش «مرد آهنی» هم محسوب می شود، ۷۵ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

۲- کریس همسورث: ۷۶/۴ میلیون دلار

 

بیشتر درآمد کریس همسورث طی یک سال گذشته از نقشش، «ثور» در فیلم های «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (Avengers: Infinity War) و «پایان بازی» (Endgame) به دست آمده. او امسال هم در فیلم «مردان سیاه پوش: بین الملل» (Men in Black: International) حضور داشت.

۱- دواین جانسون: ۸۹/۴ میلیون دلار

 

۱۵ درصد از درآمد حاصل از فروش فیلم های فرانچایزی که دواین جانسون در آن ها نقش آفرینی کرده، به او تعلق می گیرد. علاوه بر این، او برای قسمت بعدی مجموعه فیلم «جومانجی» به نام «جومانجی: مرحله بعد» (Jumanji: The Next Level)، پیشاپیش، ۲۳/۵ میلیون دلار دریافت کرده. دواین جانسون همچنین به خاطر حضور در یکی از اپیزودهای سریال تلویزیونی «بالرز» (Ballers) که از شبکه ی اچ بی او پخش می شود، ۷۰۰ هزار دلار دستمزد گرفته و از قِبل قراردادش با برند ورزشی Under Armour درآمدی ۷ رقمی داشته.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید