بحران برگزیت؛

ناکامی‌ مجدد بوریس جانسون پیش از تعطیلات پارلمان؛ مجلس عوام پیشنهاد انتخابات زودهنگام را رد کرد

کدخبر: ۳۰۲۳۷۸
اقتصادنیوز؛ دومین تلاش نخست وزیر بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام در مجلس عوام ناکام ماند. طرح پیشنهادی جانسون برای تصویب له اکثریت دو سوم نیاز داشت.
ناکامی‌ مجدد بوریس جانسون پیش از تعطیلات پارلمان؛ مجلس عوام پیشنهاد انتخابات زودهنگام را رد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گاردین؛ با رأی‌گیری طرح نخست‌وزیری در صحن پارلمان تنها 293 نماینده به این پیشنهاد رأی دادند و 46 رای مخالف داشتند. جانسون برای آغاز انتخابات زودهنگام به حمایت دو سوم نمایندگان مجلس (حداقل 434 رأی) احتیاج داشت.

بوریس جانسون

بوریس جانسون پس از ناکامی مجدد خود گفت: «من قبلاً از مجلس خواستم که به مردم اعتماد کند ، اما بار دیگر اپوزیسیون نشان داد که فکر می‌کنند که خودشان بهتر از مردم می‌فهمند».

آنها می خواهند نخست وزیر انگلیس بدون پشتوانه اساسی به مذاکرات اساسی برود. آنها می خواهند Brexit را دوباره به تعویق بیندازند ، بدون اینکه به کسانی که به آن رأی دادند رجوع کنند.»

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر نیز در واکنش گفت: «تنها چیزی که نخست وزیر نگفت این بود که او قصد داشته از قانون این کشور پیروی کند. او نگفت، تأیید نکرد و یا نپذیرفت که این پارلمام سه بار پیاپی به طرح‌های پیشنهادی‌اش رأی منفی داده است ... گویا هرگونه سؤال از آنچه او انجام می‌دهد یا نمی‌دهد برای این دولت ننگ است».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید